پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که علمای شیعه در طول تاریخ خون دادند و به زندان رفتند و شهید شدند، اما هیچ گاه ولایت را تنها نگذاشتند، تصریح کردند: بر اساس کتب تاریخ شیعه و کتب اهل سنت اگر کسی دارای ولایت نباشد هیچ عمل او مورد قبول خداوند متعال قرار نخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی امروز در نشست تبیین گسترش فرهنگ دکترین دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت، در بیت آیت الله نظری خادم الشریعه، در ساری با مهم ارزیابی کردن جایگاه ولایت در آیات و روایات شیعه و سنی، گفتند: بر اساس کتب تاریخ شیعه و کتب اهل سنت اگر کسی دارای ولایت نباشد هیچ عمل او مورد قبول خداوند متعال قرار نخواهد گرفت.

ایشان، دوست داشتن اهل بیت(ع) را موضوعی مهم و مورد تأکید قرآن کریم دانست و افزودند: در تاریخ اسلام شخصیت های بزرگی همچون کمیل بن زیاد و حجر بن عدی بودند که با خون خود از جایگاه ولایت دفاع کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که ما هدایت را در سایه ولایت می دانیم، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم حکومت تنها از آن پیامبر گرامی اسلام(ص)، حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع) است، چون خداوند متعال سرنوست انسان های دارای کرامت به دست افراد ستمکار، ظالم و جبار نخواهد سپرد.

این مرجع تقلید با اشاره به این که شیعیان و به ویژه علمای شیعه هیچ گاه در برابر ستمگران و ظلمان سکوت نکردند و حتی در این مسیر به زندان رفته و حتی شهید شدند، افزودند: علمای شیعه هرگز حکومت دینی را رها نکردند و همواره در دفاع از حکومت دینی ایستادند.

معظم له در ادامه سخنان خود با بیان این که امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه فرزانه و مهندس انقلاب اسلامی با تشکیل یک حکومت و انقلاب دینی مردم را از سیطره استکبار و استبداد نجات دادند، تصریح کردند: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در برابر ظلم سکوت نکردند و حتی فریاد زدند امروز کسی که در برابر ظلم سکوت کند گنهکار است.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین بر ضرورت مطالعه سه کتاب صحیفه نور، دفتر تبیان و همچنین وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) از سوی علما و روحانیان تأکید کردند و گفتند: این ها کتب بالینی ما هستند و باید همواره مورد توجه و مطالعه قرار گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به این که امام خمینی(ره) در ابتدای وصیت نامه سیاسی و الهی خود به مسأله ولایت فقیه اشاره کردند، افزود: امام خمینی(ره) در راه مبارزه با ظلم تبعید شدند اما هیچ گاه سکوت نکردند و سعی کردند و این انقلاب را پایه گذاری کردند.

معظم له با بیان این که هدایت و آنچه که امروز داریم از اهل بیت(ع) است، گفتند: هدایت و حکومت یکی از سمت های اهل بیت(ع) است که باید در دست آنها باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که علمای شیعه در طول تاریخ خون دادند و به زندان رفتند و شهید شدند، اما هیچ گاه ولایت را تنها نگذاشتند، افزود: امروز نیز حفظ ولایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مرجع تقلید با بیان این که امروز دشمنان به میدان آمدند و همه فشارها به سمت شیعیان است، خاطرنشان کردند: آن چیزی که امروز بسیار اهمیت دارد اتحاد و وحدت است که باید مورد توجه باشد.

ایشان با تأکید براین که امروز باید قدر این اتحاد را بدانیم و این اتحاد باید محفوظ باقی بماند، تصریح کردند: اتحاد علما و مسؤولان در شرایط امروز جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان سخنان خود با بیان این که در زمان امروز ولایت واقعاً جلوه کرده است، افزود: امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه توانست یک حرکت بزرگی انجام دهد و یک تحول بزرگی را به وجود بیاورد و تکیه ایشان همواره به امام زمان(عج) بود و رهبر معظم انقلاب نیز این گونه اند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha