چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بنیان‌گذار اتحادیه راه اسلامی اروپا

حوزه‌نیوز/بنیان‌گذار اتحادیه راه اسلامی اروپا با اشاره به دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: امروز این مکان مقدس در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) می تواند سردمدار یک جنبش جهانی باشد اگر دانشجویان اینجا را پایگاهی تحت ولایت فقیه برای تعامل فکری جهان قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، بنیان‌گذار اتحادیه راه اسلامی اروپا در نشست بین‌المللی جنبش جوانان مسلمان برای آزادی رهبران دینی جهان تحت عنوان «زُبر‌الحدید» که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، اظهار کرد: همیشه در طول تاریخ دو جبهه حق و باطل وجود داشته است، انقلاب اسلامی برای ما یک جبهه‌بندی شفاف و روشنی ایجاد کرد که در تاریخ پیشینه ایران، اسلام و تشیع کمتر مشاهده می شود به این صراحت دشمن همه جانبه و فراگیر امت اسلامی، جبهه حق، مستضعفان، حق‌طلبان و عدالتخواهان را مورد تهاجم و محاصره قرار دهد.

محمدعلی رامین افزود: در این بین مردی از مردان خدا که پرچم‌دار جبهه الله باشد، تنها کسی است که خود ریاست نکند، بین 200 رهبر جهان تنها یک نفر است که خود رئیس نیست یلکه نایب‌رئیس است، در 40 گذشته نه امام خمینی(ره) و نه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هیچ یک رئیس نبودند، بلکه نایب نایب امام زمان(عج) اند.

بنیان‌گذار اتحادیه راه اسلامی اروپا خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان نایب ولی عصر(عج) مسؤولیت و رسالت‌شان جهانی بوده و به عنوان امام امت اسلامی، امت واحده اسلام را  تشویق به وحدت و عزت کرده و به اقتدار جهانی برساند.

وی با اشاره به خطاب قرآن درباره وحدت، عنوان کرد: در قرآن کریم آمده است که اگر می خواهی با تقوا و بنده خدا باشی باید امت‌وار فکر و حرکت کنی، امت‌وار یعنی کسانی که در آفریقا، آسیا، استرلیا و هرجای جهان است را عضو امت جهانی اسلام بدانی و بپذیری، اگر می‌خواهی مسلمان باشی، مسلمانی تو زمانی ثابت می شود که دغدغه‌مند سرنوشت امت اسلامی باشی.

رامین مطرح کرد: پیشینیان شما جوانان، انقلاب اسلامی را به رهبری امام راحل به پیروزی رساندند و 10 سال مقاومت جانانه در مرزهای درون ایران داشتند، پس از آن انقلاب و این امت به دست جانشین ایشان امام خامنه‌ای قرار گرفت، طی 30 سال گذشته ترفند دشمنان ولایت، حیله و شگرد آنها، جادوی مدیریت بوده است اما نایب امام زمان(عج) جادوی جادوگران را یکی پس از دیگری خنثی کرد.

مدافعان حرم، کینه بین شیعه و سنی را پاک سازی کردند

وی بیان کرد: طالبان را مدل بدلی حزب‌الله درست کردند و فکر کردند اگر افغانستان را نجات دهند، کل افغانستانی ها فدایی و پیرو آمریکا و اسرائیل می شوند. همچنین گمان کردند اگر ملت عراق را از دست شوروری و صدام نجات دهند همه مردم عراق تابع‌شان می‌شوند در حالی که با هدایت نایب امام زمان(عج) روانه کربلا و نجف شدند.

بنیان‌گذار اتحادیه راه اسلامی اروپا با اشاره به داعش که یک گروه بین‌المللی از مسلمانان سرکوب‌شده برای تخریب جهان اسلام ایجاد شده بود، خاطرنشان کرد: نظام ولایت و اندیشه ولایت‌فقیه از کرانه اقیانوس هند تا دریای مدیترانه امتداد پیدا کرده است. مدافعان حرم تاریخ هزار و 400 ساله کینه بین شیعه و سنی را پاک سازی کردند، درد و رنجی که اهل بیت(ع) در شام و کربلا احساس کردند، مبارزان و مجاهدان پیرو ولایت فقیه و مدافعان حرم در شام طعم آن را چشیدند.

رامین خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: امروز این مکان مقدس در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) می تواند سردمدار یک جنبش جهانی باشد، امام غریب را اهل مشهد و خراسان ندانید، اهل ایران، شیعه و مسلمانان ندانید، بلکه امام(ع) را اهل نجات بشریت بدانید و اینجا را پایگاهی تحت ولایت فقیه برای تعامل فکری جهان قرار دهید.

دانشگاه رضوی می‌تواند سردمدار یک جنبش جهانی باشد

بنیان‌گذار اتحادیه راه اسلامی اروپا افزود: شما می‌توانید این جنبش را در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با دانشجویان حزب‌اللهی و ولایی جریان جهانی از دانشگاه‌های سراسر کشور و دانشگاه های جهان اسلام ایجاد کنید، خود را دست کم نگیرید، شیعه امروز مفهوم دیگری دارد؛ آن انسان منزوی تحقیر و سرکوب شده نیست، امروز شیعه پرچمدار نجات اهل سنت در سراسر جهان اسلام و پرچمدار عدالت، عقلانیت در گستره جهان است که در مقابل اسلامِ آل‌سعود که پرچمدار تخریب و توطئه است، این اسلامِ ولایت‌فیه قرار دارد.

وی تصریح کرد: با تبعیت محض از نایب امام زمان(عج می توانید در ظهور تعجیل ایجاد کنید. مردم بحرین، الجزایر و نیجیریه نیز می‌توانند نجات پیدا کنند اگر از لاک محافظه کاری بیرون آیند و پرچم امامت ولایت فقیه را بلند کنند که مرزهای تحمیلی انگلیسی را تحمل نمی کنیم و ما امت واحده اسلامی هستیم.

 نشست بین‌المللی جنبش جوانان مسلمان «زبر الحدید» با همکاری دانشگاه علوم اسلامی رضوی، جامعه المصطفی العالمیه، سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی در مشهد برگزار شد.

28/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha