پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه فعالیت جوانان در عرصه‌های محرومیت‌زدایی سبب پویایی جامعه می شود افزود: احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه مورد توجه جهادگران بسیجی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد در دیدار با جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی و جهادگران دانشجوی استان یزد، با تأکید بر این که حرکت‌های خودجوش جهادی و برگزاری اردوهای جهادی در مناطق کمتر توسعه‌یافته، خدمتی لازم و ارزشمند است، گفت: از طرفی حضور قشر دانشجو در اردوهای جهادی و فعالیت جوانان در عرصه‌های محرومیت‌زدایی، اقدامی ارزشمندتر است که پویایی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد برگزاری هدفمند و برنامه‌ریزی دقیق برای اثربخشی بیشتر این اردوهای جهادی را از ضروریاتی دانست که باید موردتوجه جدی‌تر قرار بگیرد و بیان داشت: دستگاه‌های ذی‌ربط و دولتمردان نیز باید حمایت و پشتیبانی بهتری از این حرکت‌های خودجوش جهادی داشته باشند.

وی بر لزوم تدوین و ایجاد برنامه دقیق و منظم برای برگزاری اردوهای جهادی و اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر توسعه‌یافته تأکید مجدد کرد و افزود: توجه به بحث اشتغال‌زایی و رونق دادن به مشاغل خرد و خانگی نیز از برنامه‌هایی است که  باید در دستور کار قرار بگیرد.

امام‌جمعه یزد در ادامه با تأکید بر اینکه حل معضلات گوناگون کشور و آبادانی ایرانی اسلامی تنها با فعالیت باروحیه جهادی و انقلابی ممکن است، تصریح کرد: پیشرفت کشور و برطرف شدن مشکلات امروز جامعه، در گرو به‌کارگیری از نیروهای دلسوز و کارآمد است.

آیت‌الله ناصری یزدی با اشاره به برخی منویات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در کشور، جمع‌آوری سرمایه‌های خرد مردم و به‌کارگیری آن‌ها در ایجاد کارگاه‌های تولید و اقتصادی خرد و زودبازده از مواردی است که کمتر موردتوجه قرار گرفته است.

وی در این راستا، ایجاد شهرک تولید پوشاک و فعالیت در این حوزه را از مواردی دانست که می‌تواند اشتغال فراوانی در کشور ایجاد کند و تصریح کرد: برای فعالیت در این عرصه هم‌ظرفیت‌های داخلی و توانمندی‌های خوبی وجود دارد و هم بازار مناسبی در داخل کشور و کشورهای همسایه موجود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در ادامه بر ضرورت توجه جهادگران بسیجی به احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه تأکید کرد و افزود: جهادگران باید برای احیای فرهنگ کار و تلاش و آموزه‌های دینی و سنتی در روابط اجتماعی و خانوادگی تلاش کنند.

امام‌جمعه یزد در ادامه عدم ارائه آموزش‌های کاربردی و مهارتی در مدارس و دانشگاه‌ها را از دیگر ضعف‌های موجود عنوان کرد و بیان داشت: اصلاح شیوه‌ها و برنامه‌های آموزشی امری ضروری است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

آیت‌الله ناصری یزدی اضافه کرد: ضعف‌های آموزشی و مهارتی محدود به مدارس و دانشگاه نیست و این که یک کارگر کارخانه پس از 30 سال کار کردن، مهارتی اشتغال‌زا و کاربردی فرانمی‌گیرد و در عرصه مهارتی پیشرفت چندانی نمی‌کند نیز ضعف جدی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه ارائه طرح‌های نوین و شیوه‌های کاربردی جدید برای برطرف کردن ضعف‌ها از وظایفی است که بر دوش دانشگاهیان و نخبگان جامعه و جوانان خوش‌فکر و کارآمد است، عنوان کرد: همه دغدغه مندان باید به فکر ارائه طرح‌ها و برنامه‌های سازنده و تلاش برای رفع مشکلات باشند و همه باید بدانیم که برای رفع مشکلات باید جهاد گونه تلاش کرد.

امام‌جمعه یزد در پایان با تقدیر از تلاش‌های دانشجویان جهادگر بسیجی استان یزد، اظهار داشت: در کنار اردوهای جهادی، برنامه‌های متنوع فرهنگی و بصیرتی بسیج دانشجویی از جمله کرسی های آزاداندیشی، سخنرانی دانشجویان پیش از خطبه‌های نماز جمعه و جلسات هم‌اندیشی در این سال‌ها، در استان یزد مؤثر واقع شده که باید تداوم داشته باشد.

پایان پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha