جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین لطف‌ الله دژکام استان فارس

حوزه/ در پی درگذشت آیت‌الله ایمانی امام جمعه سابق شیراز، مقام معظم رهبری طی حکمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام، امام جمعه جهرم را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز منصوب کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطف‌الله دژکام، دبیر شورای حوزه علمیه استان فارس، امام جمعه جهرم، مسئول مدرسه علمیه خان (زمانیه) شهرستان جهرم، طی حکمی از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان نماینده جدید ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام در سال 1341 در جهرم متولد شد، تحصیلات رسمی را در مدارس جهرم تا اخذ مدرک دیپلم به پایان رسانید؛ سپس وارد مدرسه علمیه امام خمینی جهرم شد و در محضر آیت‌الله سید حسین آیت‌اللهی امام جمعه فقید جهرم و آیت‌الله بحری تحصیلات حوزوی را آغاز کرد و پس از مدتی به قم هجرت کرد.

وی دروس خارج فقه و اصول را در محضر آیات عظام تبریزی، وحید خراسانی و مکارم شیرازی گذراند؛ همچنین دروس رجال و درایه را در محضر آیت‌الله سبحانی، تفسیر قرآن کریم را در محضر آیات جوادی آملی، حسین شب‌زنده‌دار جهرمی و سید عبدالرسول شریعتمداری سپری کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام فلسفه را از آیات احمد بهشتی، حسن ممدوحی و غلامرضا فیاضی و عرفان نظری را از محضر علامه حسن‌زاده آملی فرا گرفت و موفق به اخذ دکترای فلسفه و کلام شد؛ او پس از تلمذ در محضر اساتید قم به جهرم بازگشت و به درس و بحث در حوزه و دانشگاه پرداخت.

بعد از رحلت آیت‌الله حاج سید حسین آیت‌اللهی در دی‌ماه 79، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام به‌عنوان امام جمعه جدید شهرستان جهرم معرفی شد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه استان فارس، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، استاد سطوح عالی حوزه علمیه و مؤسس بنیاد پژوهشی-فرهنگی پیمان غدیر در کارنامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام مشاهده می‌شود.

بر پایه این گزارش، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده سابق ولی‌فقیه در استان فارس، امام جمعه سابق شیراز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، به دنبال یک دوره بیماری سخت، شامگاه دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال جاری در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha