سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر به مدت سه سال پیاپی عنوان رتبه برتر ترتیل خوانی در ماه مبارک رمضان را به خود اختصاص می دهد، اما متاسفانه با وجود این ظرفیت های انسانی هنوز مجتمع قرآنی دراین استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در نشست با اعضای ستاد ترتیل خوانی برنامه "نوای ملکوت"، ضمن تقدیر از عوامل این برنامه در جهت تلاش برای نهادینه کردن و ترویج فرهنگ قرآنی در استان، گفت: استان بوشهر یکی از قطب های صحیح در اجرای ترتیل خوانی در ماه مبارک رمضان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تنها راه نجات انسان و عنصر وحدت بخش مسلمانان را قرآن عنوان کرد و اظهار داشت: این مسئله به قدری اهمیت دارد که پیامبر در روز قیامت از کسانی که از قرآن دوری کرده اند گلایه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه دنیاگرایی انسان را از قرآن دور می کند اظهار داشت: به همین دلیل توسعه دانش و فرهنگ و فهم و عمل به قرآن همانند دانه ای است که انسان می کارد و یک سال از ثمرات آن استفاده می کند به همین جهت فعالیت های قرآنی در ماه مبارک رمضان شور خاصی دارد.

امام جمعه بوشهر خواندن، فهمیدن، ایمان و عمل به قرآن را مربع نجات انسان عنوان کرد و اظهار داشت: باید این چهار رکن قرآنی را در خود نهادینه کنیم و جامعه را به سمت قرآن خواندن هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه ترتیل خوانی در استان بوشهر رشد فوق العاده ای داشته؛ ابراز داشت: لازم است این برنامه در شهرستان های استان هم به لحاظ کمی و هم کیفی تقویت شود؛ همچنین به جهت اهمیت قرآن لازم است برای آینده برنامه ترتیل خوانی ویژه خواهران نیز برنامه ریزی و اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر را کانون قرآن استان عنوان کرد و گفت: قرآن از این مکان باید به فضای صحیح جامعه برسد؛ در حال حاضر 85 درصد مردم استان ترتیل خوانی قرآن کریم در ماه رمضان را از شبکه استانی دنبال می کنند و نیاز است این فرهنگ را به داخل خانه ها ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بر احداث مجتمع بین المللی قرآن کریم در بوشهر تاکید کرد و گفت: اداره کل اوقاف با اختصاص زمینی برای این موضوع و دیگر دستگاه ها با ظرفیت هایی که دارند در این امر کمک کنند تا مجتمعی قرآنی مجهز به کتابخانه و موزه قرآنی، سالن آمفی تئاتر، محصولات قرآنی و آموزش قرآن در آن وجود داشته باشد.

وی افزود: لازم است زیرساخت های قرآنی در استان ایجاد شود و همه مسؤولان در ترویج فرهنگ و نهادینه کردن آن تلاش کنند، استان بوشهر به مدت سه سال پیاپی به عنوان رتبه برتر ترتیل خوانی در ماه مبارک رمضان را به خود اختصاص می دهد اما متاسفانه با وجود این ظرفیت های انسانی هنوز مجتمع قرآنی دراین استان وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود اقدام پلید آمریکا در انتقال سفارتش به قدس را محکوم کرد و گفت: این حرکت نابخردانه و لجوجانه است و به تمامی کشورهای جهان اسلام اعلام می کنیم که هر اندازه در مقابل آمریکا کوتاه بیایید از شما امتیاز خواهد گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha