جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علميه خواهران جويبار- جاهليت مدرن

نشست علمی با موضوع" راههای برون رفت از مرگ جاهلی در آخر الزمان" در مدرسه علمیه خواهران سطح ( ۳و۲) جویبار برگزار گردید.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، دکتر سلیلی استاد دانشگاه ضمن مقایسه مردم زمان بعثت با مردم آخرالزمان گفت: حضرت رسول( ص) با مردمی مواجهه بودند که سنگ می پرستیدند، اما هنگامی که امام زمان(عج) قیام کنند با مردمی مواجهه می شوند که با کتابخدا احتجاج می کنند.
وی با اشاره به مدرن بودن جاهلیت در آخرالزمان تاکید کرد: در دوران آخر الزمان باید به دنبال راه نجات از مرگ جاهلیت باشیم.
دکتر سلیلی ضمن تعریف مرگ جاهلی به عدم معرفت به امام زمان ( عج) بیان داشت : مهمترین راه نجات از مرگ جاهلی شناخت و معرفت واقعی به امام زمان(عج) است.
این استاد دانشگاه ضمن تاکید بر وظیفه سنگین طلاب در زمینه شناساندن امام عصر و رعایت حق ایشان تصریح کرد: متاسفانه در عصر کنونی انجام احکام الهی تعطیل شده که راه نجات از  آن حرکت و عمل و نه گفتار و شعار است.
وی با بیان این که فضای کنونی آماده شناخت امام زمان( عج) است، تاکید کرد: " عالم به زمان خود بوده و دین را فقط برای شخص خود نیاموزیم که اگر چنین عمل می شد، اسلام در حجاز مانده و به دست ما نمی رسید.
سلیلی با اشاره به عامل دیگر رهایی از مرگ جاهلی و گفت: باید فهم اجتماعی از دین داشته و به شبهات روز دینی آشنا باشیم .
وی اضافه کرد: تفاوت آمدن امام زمان(عج) با دیگر معصومین(علیهم السلام) این است که سایر ائمه(ع) با لبیک ظاهری افراد قیام کردند، در حالی که امام زمان(عج) منتظر لبیک باطنی است.
این استاد دانشگاه عامل دیگر برون رفت از مرگ جاهلی را پایبندی به امر به معروف و نهی از منکر دانست و اعلام کرد: سکوت در برابر گناهان و بدعت ها و هر آنچه از موانع ظهور است، نوعی خیانت بوده که عقاب در پی دارد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha