جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گلی

حوزه/ حجت‌الاسلام «یونس گلی»با بیان اینکه رمضان، ماه ضیافت‌الله و بهار قرآن است، اظهار کرد: بندگان باید در رجب و شعبان خود را برای مهمانی سفره پر فضیلت خداوند آماده کنند و خوشا به حال آنهایی که از قبل، خود را آماده حضور در ماه مهمانی خدا کرده‌اند.

حجت الاسلام یونس گلی معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام گفت: رمضان فرصتی برای بندگی و بازگشت عبد به سوی معبود است.

وی افزود: مسئله‌ای که باید در روزهای اول ماه مبارک رمضان بیشتر به آن توجه کنیم مسئله آشتی با خداست که مسلما زمانی میزبان با جان و دل از مهمان پذیرایی می‌کند که فاصله‌ای بین آنها نباشد و رابطه آنها با هم رابطه‌ای خوب و صمیمی باشد.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به این که از جمله مواردی که باعث کم شدن فاصله بین انسان و خداوند می‌شود، توبه و استغفار واقعی است، ادامه داد: برای همین موضوع است که در ماه‌های رجب و شعبان همان گونه که از روایات می‌رسد بحث استغفار و توبه است و زمانی که انسان توبه می‌کند رابطه خود را با خداوند اصلاح می‌کند.

گلی با تاکید بر این که انسان هر چه زودتر از مسیر انحراف برگردد، بیشتر می‌تواند از سفره پر برکت خداوندی بهره‌مند شود، عنوان کرد: خداوند متعال بهانه‌های فراوانی برای آشتی با بندگان قرار داده است و در ماهی که نفس کشیدن و حتی خوابیدن روزه دار عبادت است بهترین فرصت است که بتوانیم با روزه، نماز، قرائت قرآن، مناجات سحر و ... به آغوش مهربان خداوند برگردیم.

وی با بیان این که انسان در ماه مبارک رمضان با تحمل تشنگی و گرسنگی با فقرا و نیازمندان همدردی می‌کند، تصریح کرد: ما باید در این ماه بتوانیم تا حد توان دست فقرا و نیازمندان را بگیریم و در سایر ایام سال نیز با دلجویی از آنها آنها را یاری رسانیم.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان ایلام ادامه داد: بحث دیگری که در این ماه به چشم می‌خورد روی آوردن جوانان به مساجد، محافل و اماکن مذهبی است که این مهم می‌تواند فرصتی برای مبلغان فراهم آورد که هر چه بیشتر بتوانیم معارف ناب اهل‌بیت(ع) را به آنها انتقال دهیم و آنها را در برابر هجمه‌های بی امان دشمنان و بدخواهان که از طرق مختلف علیه جوانان بکار می‌برند بیمه کنیم و مبلغان دینی در این ماه با آشنا کردن جوانان با سبک زندگی اسلامی، مسیر زندگی الهی را برای آنها فراهم آورند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha