جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌ حسین زارع زاده ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه موقوفات استان یزد در بحث قرآن بسیار ضعیف است گفت: بیش از هزار موقوفه استان یزد مربوط به ماه رمضان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، در جمع اصحاب رسانه با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، با اشاره به اینکه بیش از 1000 موقوفه استان یزد مربوط به ماه رمضان است که نیت‌های مختلفی دارد و عمده آن اطعام و افطار است گفت: در بحث قرآنی، موقوفات استان یزد بسیار ضعیف است و همچنین برای روضه‌خوانی شب‌های قدر، برای گلاب و روشنایی مساجد نیز موقوفاتی داریم.

وی با بیان اینکه پنجشنبه 20 اردیبهشت طرح غبارویی مساجد استان اجراء شد، تأکید کرد: طرح ضیافت الهی از 27 اردیبهشت ماه شروع می‌شود و برنامه‌های مختلفی در قالب این طرح اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام زارع‌زاده تصریح کرد: برخی از برنامه‌ها در این طرح مانند اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم قرآن خوانی، تفسیر خوانی و امثالهم لازم‌الاجرا هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با بیان اینکه برگزاری مراسم شب‌های قدر در امام‌زادگان و بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های اصلی اداره اوقاف است، افزود: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از دیگر اقدامات ما است.

حجت‌الاسلام زارع‌زاده با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات ما، وقف مصحف است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خیمه های معرف را به ویژه در شب های قدر داریم که در قالب آن غرفه های پاسخگویی به سئوالات شرعی، مشاوره و ... انجام می گیرد.

وی برگزاری جشن سالروز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان، تبلیغ برای حضور مردم در راهپیمایی باشکوه روز قدس و اقامه نماز عید فطر را از دیگر اقدامات اداره اوقاف در ماه مبارک رمضان بیان کرد.

حجت‌الاسلام زارع‌زاده با اشاره به اینکه 15 خیمه معرفت برپا خواهد شد اضافه کرد: امسال برای طرح ضیافت الهی از 45 مبلغ بومی و غیربومی استفاده می‌کنیم.

وی تأکید کرد: از 50 بقاع متبرکه‌ای که در یزد وجود دارد، در 35 مورد از آن‌ها نماز جماعت برگزار می‌شود که در برخی از آن‌ها نماز جماعت صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشا اقامه می‌شود و در برخی از آن‌ها فقط نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا و در برخی هم فقط نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با بیان اینکه در 29 امام‌زاده برگزاری محفل انس با قرآن را داریم، اظهار داشت: مراسم شب‌های قدر در 42 امامزاده برگزار می‌شود و در 22 امامزاده نیز جلسات تفسیر قرآن داریم.

حجت‌الاسلام زارع‌زاده ادامه داد: در 39 امامزاده ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن برپا می‌شود و جشن سالروز میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام در نیمه ماه مبارک رمضان هم در 38 امامزاده برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 97 میلیون تومان از محل موقوفات در ماه مبارک رمضان هزینه شده است که بیشترین آن مربوط به افطار بوده است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha