چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی

حوزه/ در کشور های آسیای میانه کتب شیعی بسیار است و ما هنوز در آن مناطق کار جدی برای شناسایی کتاب ها انجام نداده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی،  عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب «مُختارات مِن مَخْطوطاتِ تُرکیا»که در کتابخانه مرحوم محقق طباطبایی در قم برگزار شد، گفت:  گرچه کتب شیعی در کتاب خانه های ترکیه کم است، ولی در کشور های آسیای میانه کتب شیعی بسیار است و ما هنوز در آن مناطق کار جدی برای شناسایی کتاب ها انجام نداده ایم.

وی افزود: آشنایی من با مرحوم عبد العزیز طباطبایی به حدود 60 سال پیش بر می گردد و آن اندازه با یکدیگر دوست شده بودیم که تابستان ها که به ایران می آمد در منزل ما سکونت داشت و بسیار خودمانی بود.

تولیت کتابخانه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی با بیان اینکه سفرهایی را به دنبال کتاب همراه مرحوم طباطبایی بودم، عنوان کرد: ایشان به کتاب خانه ما علاقه داشت و زمانی که در قم بود، اگر نسخه های خطی پیدا می کرد به ما می داد.

وی تصریح کرد: در علم رجال حدیث کسی را همانند مرحوم سید عبدالعزیز طباطبایی ندیدم و بسیار روی این موضوع اشراف داشت و در کتاب شناسی نیز فردی بی بدیل بود.

حجت الاسلام والمسلمین مرعشی با بیان این که مرحوم طباطبایی یک الگوی اخلاق بود، گفت: با در گذشت این عالم بزرگ من برادری صمیمی را از دست دادم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha