جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم افطاری «همسایگان برای صلح» در ماساچوست برگزار می شود

حوزه/ مسلمانان شهر ساتبرو آمریکا برای سومین سال، مراسم افطار و شام میان ادیانی با عنوان «همسایگان برای صلح» را در کلیسای اسقفی سنت مارک برگزار کرده و از همسایگان مسلمان و غیرمسلمان دعوت به عمل آورده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، مسلمانان شهر ساتبرو در ایالت ماساچوست آمریکا مراسم افطاری و شام میان ادیانی با عنوان «همسایگان برای صلح» برگزار می کنند. این گردهمایی میان ادیانی برای سومین سال قرار است سه روز دیگر در کلیسای اسقفی سنت مارک برگزار شود.

مراسم افطار امسال قرار است به یاد و خاطره قربانیان حوادث پارک لند، فلوریدا و تورنتو برپا شود.

دکتر صفدر مدینه یکی از اعضای بنیانگذار گروه میان ادیانی در این باره به خبرنگاران گفت: ماه رمضان می تواند راهی برای نزدیک سازی اعضای جامعه به همدیگر باشد.

این استاد دانشگاه مسلمان اهل تورنتوی کانادا می گوید: من همیشه به اقلیت بودن به چشم یک نقطه مثبت نگاه می کردم. سال ها پیش رمضان از الان بسیار متفاوت بود و کسی معنای آن را اینجا نمی دانست، اما اکنون دنیا بسیار تغییر کرده است.

وی افزود: گروه میان ادیانی ما اکنون از 15 تا 20 عضو مرکزی تشکیل شده است. ما اعضای مسلمان، یهودی، مورمون و مسیحیان پیروی کلیسای اسقفی را داریم.

فیل لابل کشیش کلیسا نیز گفت: به عنوان یک کشیش مسیحی من اطلاعات زیادی درباره ماه رمضان نداشتم جز آنچه در مدرسه علوم دینی درباره ماه روزه داری مسلمانان آموخته بودم. همسر من از رابطه دوستی میان ادیان بسیار بهره مند شده و چیزهای زیادی درباره شیوه های مختلف پرستش پروردگار آموخته است.

 

براساس آخرین آمارها و ارقم جمع آوری شده توسط انجمن آرشیو داده های مذهبی مسلمانان نزدیک به 1 درصد جمعیت ماساچوست را به خود اختصاص داده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha