جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بورس تحصیلی یادبود «قربانیان حمله به مسجد کبک» ایجاد شد

حوزه/ دانشگاه مک گیل در شهر کبک، یک بورس تحصیلی ویژه برای یادبود قربانیان حمله مسلحانه به مسجد کبک کانادا درنظر گرفت. این کمک هزینه تحصیلی ۱ هزار و ۲۰۰ دلاری به دو دانشجو با نقش مثبت در همدلی با مسلمانان اهداء می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از cbc، دانشگاه مک گیل در شهر کبک کانادا، یک بورس تحصیلی ویژه در یادبود قربانیان حمله مسلحانه به نمازگزاران مسجد کبک کانادا اختصاص داد. این بورس تحصیلی کمک هزینه 1 هزار و 200 دلاری به دو دانشجو که نقش مثبتی در راستای «همدلی با مسلمانان» داشته باشند اهداء می شود.

دفتر پیشرفت دانشگاه کمپینی با هدف جمع آوری 60 هزار دلار برای ارائه بورس یادبود مرکز فرهنگی اسلامی کبک ایجاد کرده است.

بر روی وب سایت کمپین نوشته شده که دانشگاه تصمیم گرفته این بورس تحصیلی را به منظور «تشویق مدارای مذهبی بیشتر و درک متقابل در فضای جامعه کبک و کانادا» راه اندازی کند. دریافت کنندگان این بورس باید دارای نمرات درسی بالا بوده و در دانشگاه مک گیل ثبت نام کرده باشند.

سایت کمپین همچنین اعلام کرده درخواست کنندگان این بورس همچنین بایستی برای همدلی مذهبی با مسلمانان در جامعه بزرگ کانادا و کبک نقش مثبتی از خود نشان داده باشند.

بوفلدیا بناب الله رئیس مرکز فرهنگی اسلامی شهر کبک نیز گفت: این بورس تحصیلی در ارتقاء فرهنگ میان ادیانی برای اقلیت مسلمان در کبک نقش موثری خواهد داشت. به گفته وی اعلام رسمی درباره این بورس تحصیلی در 18 ژوئن انجام خواهد گرفت.

لازم به ذکر است در حمله ای که در ژانویه سال گذشته به مسجد کبک در کانادا اتفاق افتاد، یک مهاجم اسلام ستیز مرتبط با گروه های راست افراطی با اسلحه های مرگبار به روی نمازگزاران آتش گشوده و منجر به کشته شدن ۶ نفر و مجروح شدن تعدادی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha