پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حاجی زاده

حوزه/ امام جمعه اهر بر ضرورت راه اندازی خانه اساتید در حوزه های علمیه شهرستان ها جهت تسهیل در بهره گیری طلاب شهرستانی از اساتید برجسته تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد حاجی زاده امام جمعه اهر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، عنوان کرد: خانه اساتید در حوزه های علمیه شهرستان ها راه اندازی شود تا با حضور برخی اساتید برجسته در مدارس علمیه شهرستان ها با مشکل اسکان روبه رو نشویم.

عضو شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: جا دارد تاریخچه حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز به صورت مدوّن ثبت شود که برای آیندگان نیز موثر خواهد بود.

وی به آثار منفی تعطیلات در رشد تحصیلی طلاب اشاره و تصریح کرد: افزایش تعطیلات حوزوی موجب کم تحرکی و کاهش رغبت تحصیل در طلاب حوزه های علمیه شده است که باید نسبت به کاهش میزان تعطیلات حوزوی اقدام کرد.

امام جمعه اهر در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح تاریخ فقهی و حوزوی این شهرستان اظهار داشت: با وجود پیشینه تاریخی و درخشان اهر، به خصوص مسجد جامع، حوزه علمیه و مقبره عارف بزرگ جهان اسلام شیخ شهاب الدین اهری، هنوز این شهر یکی از مناطق محروم استان به شمار می‌ رود.

وی با تاکید بر شناساندن قابلیت ‌های فرهنگی و دینی اهر گفت: تاریخ منطقه ارسباران به خصوص حوزه علمیه این شهر کم نظیر است، بایستی تاریخ شفاهی علما و حوزه علمیه تاریخی این منطقه جمع آوری و تدوین شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده به مقبره شیخ شهاب الدین اهری در شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: این عارف جلیل القدر، استاد شیخ صفی الدین اردبیلی است، اما مقبره شاگرد بسیار باشکوه تر از مزار استاد بوده و در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha