جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دبیر ستاد همکاری های بوشهر

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بیش از ۲۳۰ مبلغ مذهبی به صورت پاره وقت و تمام وقت در مدارس فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، سیروس فتحی در همایش مبلغان مذهبی مدارس استان در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) شهر بوشهر، اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیته استانی بیش از 230 مبلغ مذهبی به صورت پاره وقت و تمام وقت با اولویت مدارس متوسطه اول و متوسطه دوم مشغول فعالیت هستند.

دبیر کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بوشهر ادامه داد: در سال گذشته استان به دلیل محرومیت نیرویی، فقط 65 مبلغ مذهبی در مدارس به صورت پاره وقت و تمام وقت با آموزش و پرورش همکاری داشتند.

وی تصریح کرد: در تحقق اهداف ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه به عنوان رئیس کمیته همکاری ها  با  راهنمایی ها ی خود باعث پیشرفت زیادی در این عرصه بوده است.

معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش استان افزود : سند تحول بنیادین به عنوان یک استراتژی، راهبردهای نگاهی بلند مدت به نظام آموزش و پرورش و امور قرآنی دارد و این سند یکی از ملاک های اصلی آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات  مقام معظم رهبری تحول اساسی در آموزش و پرورش است اظهار داشت: اجرایی شدن همه ابعاد سند تحول بنیادین می تواند در در تحقق مطالبات رهبری ما را به جایگاه مطلوبی برساند.

فتحی بیان کرد:  مبلغین مذهبی می توانند فعالیت های فرهنگی و مذهبی را در مدارس گسترش دهند و تقویت مسائل اعتقادی و مذهبی امری مهم است که به صورت جدی باید دنبال شود.

وی خاطر نشان کرد: کمیته همکاری ها در استان بوشهر فعالیت های مختلفی را در طول سال های اخیر انجام داده و مصوبات و طرح های زیادی را داشته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان بیان کرد: با توجه به گزارش هایی که از عملکرد مبلغین مذهبی در  شهرستان ها و مناطق داشته ایم معاونین پرورشی بر این باور هستند که حضور مبلغین مذهبی در مدارس تأثیرات مثبتی در آشنایی دانش آموزان با مسائل دینی و مذهبی داشته است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha