پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ستادهمکاریهای خوی

حوزه/حوزه های علمیه با تمام ظرفیت و توان خود آماده همکاری با آموزش و پرورش می باشند و در شرایط کنونی نیز فرصت بسیار خوبی برای تعمیق این همکاری ها پدید آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان شرقی، جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان خوی با حضور امام جمعه، معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش خوی،مسئول مدارس امین استان و مدیران مدارس علمیه، در دفتر امام جمعه برگزار گردید.

حجت الاسلام سید والمسلمین  شکوری امام جمعه خوی، تشکیل جلسات کمیته همکاری به صورت منظم، فعال شدن مشاوره دینی در مدارس توسط ائمه جماعت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تربیتی دینی در مدارس، واگذاری تعدادی از کلاس‌های دینی به ائمه جماعت، شناسایی و تشویق مدارس موفق در مسئله نماز را جهت تاثیر فرایند همکاری ها خواستار شد.

وی افزود: حوزه های علمیه با تمام ظرفیت و توان خود آماده همکاری با آموزش و پرورش می باشند و در شرایط کنونی نیز فرصت بسیار خوبی برای تعمیق این همکاری ها پدید آمده است.

امام جمعه خوی با اشاره به وظیفه روحانیت در هدایت و ارشاد مردم، گفت: یکی از وظایف روحانیت این است که در آموزش و پرورش حضور جدی تری داشته باشد و برای کار در عرصه تعلیم و تربیت بستری بهتر از آموزش و پرورش ، وجود ندارد.

در ادامه این نشست "محمود شرفی " مدیر آموزش و پرورش خوی اظهار کرد: رویکرد اصلی آموزش و پرورش برنامه های پرورشی و فرهنگی است و زمانی امام خمینی (ره) در اول انقلاب تزکیه را بر تعلیم مقدم دانستند ما نیز در آموزش و پرورش بر اساس همان اصل حرکت می کنیم .

مدیر آموزش و پرورش خوی ادامه داد: بیش از 70 دستگاه فرهنگی در سطح کشور داریم که به نوعی کارفرهنگی انجام می دهند و هدف و مسیر و چشم انداز مشخص است و برای رسیدن به هدف باید تمامی دستگاه های فرهنگی هماهنگ با یکدیگر حرکت کنند.

وی افزود: یکی از مسائل مهم که در جامعه خصوصا بین دانش آموزان باید به آن توجه شود،  مسئله تربیتی و اخلاقی دانش آموزان است  و از عوامل مهم بوجود آمدن آسیب های اجتماعی  کم توجهی به این مسئله می باشد؛ لذا این کمیته می تواند قدم‌های موثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

" اکبر قاسمی " کارشناس مسئول گسترش فرهنگ نماز ،قرآن و عترت نیز در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت مدارس امین پرداختند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha