جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
​زندانیان مسلمان در نیومکزیکو اجازه اعمال مذهبی در ماه رمضان ندارند

حوزه/ ده ها تن از زندانیان مسلمان در نیومکزیکو نامه های شکایت به اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا فرستاده و اعلام کرده اند که در ماه مبارک رمضان اجازه برپایی نماز جماعت، داشتن غذا و خوردن سحری و افطار ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از koat، ده ها تن از زندانیان مسلمان در ایالت نیومکزیکو در آمریکا اعلام کرده اند که در ماه مبارک رمضان فرصت روزه داری و اعمال مذهبی به آن ها داده نمی شود.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا اعلام کرد امسال ده ها شکایت از زندانیان نسبت به وجود تبعیض دینی و باورهای مذهبی شان دریافت کرده؛ اگرچه این سازمان شکایت های مختلفی در طول سال دریافت می کند اما به نظر می رسد که شکایات در ماه مبارک رمضان افزایش بیشتری داشته باشند.

این نهاد مدنی نامه هایی را در این خصوص به تمامی زندان های ایالت نیومکزیکو ارسال کرده است.

سارا رحمان یک داوطلب از مرکز اسلامی نیومکزیکو است. وی به بخش های مختلف ایالت سفر کرده و تا با مسلمانان درباره چالش های زندگی در درون زندان ها صحبت کند؛ وی می گوید: دردناک است! واقعا درناک است. مردم به آن ها به چشم بد نگاه می کنند. من هر روز زندانیان را می بینم. آن ها کسانی هستند که سعی دارند به چیزی باور و اعتقاد داشته باشند.

زندانیان می گویند که مسئولین زندان به آن ها اجازه برپایی نمازهای جماعت نمی دهند. از غذای حلال خبری نیست و برای سحری و افطار خوراکی در اختیار آن ها قرار داده نمی شود، به گفته اتحادیه آزادی های مدنی وقتی زندانیان اعمال مذهبی را انجام می دهند این عقیده و باور داشتن تبدل به کورسوی امیدی در یک مکان مخوف برای زندانیان می شود و مسئولین زندان نباید این فرصت را از آنان بگیرند.

لئون هاوارد مدیر حقوقی اتحادیه می گوید: اگرچه آنان با زندانی شدن شان آزادی های حقوقی شان را از دست داده اند؛ اما نباید آزادی های مذهبی شان از آنان دریغ شود. اینکه بتوانند در زندان اعمال مذهبی انجام دهند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این تنها منبع نوری است که آن ها در یک محیط بسیار مخوف و تاریک دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha