جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سالاری مکی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: جبهه استكبار در تلاش است با فشارهاي اقتصادي و تشديد تحریم‌ها مردم را جهت عقب‌نشینی از اصول و ارزش‌های انقلاب و همسو شدن با سیاست‌های غرب قانع كند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مديران مدارس علميه استان و مسئولين دفاتر نمايندگي ولی‌فقیه در سپاه جوادالائمه خراسان شمالي، اظهار داشت: دشمنان در صدد دور کردن مردم از ارزش‌های انقلاب و ولایت و رودررو قرار دادن آن‌ها با نظام است.

وی با اشاره به آيه شريفه وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ  افزود: ركون اعتماد، ناشي از ميل و رغبت به جريان ضد ارزش است كه ممكن است اين ميل و رغبت ناشي از ترس، دنيا گرايي، و یا انحراف فكري باشد و بايد مسئولان كه مسئوليت و امانتي را به عهده گرفته‌اند در تعاملات سياسي و فرهنگي خود مراقب اين خطرات باشند.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی تصریح کرد: امروز مثلث شوم طاغوت، نفاق و كفر در يك طراحي چندجانبه اعم از آتش‌افروزی در کشورهای اسلامي، جنگ اقتصادي و سياسي و تهديد و تطميع برخي حكام خود فريفته سعي در جلوگيري از گسترش تفكرات انقلابي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دارد .

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: بنابراین هم‌زمان با غائله ترك برجام توسط ترامپ موضوع انتقال سفارت آمريكا به قدس و نيز قتل عام مردم غزه و غيره صورت می‌گیرد تا اذهان مردم و جامعه و مخصوصاً جبهه مقاومت را از اشغالگري اسرائیل و حمايت امريكا از آن منصرف كنند .

وی افزود: جبهه استكبار در تلاش است با فشارهاي اقتصادي و تشديد تحریم‌ها در مرحله اول مردم را جهت عقب‌نشینی از اصول و ارزش‌های انقلاب و همسو شدن با سیاست‌های غرب قانع كند و در مرحله بعد به صورت هم‌زمان، با قبح شکنی‌های گوناگون در كم رنگ كردن ايمان جامعه و به تعبير رهبري با سايش اعتقادي از بهترين ارزش‌ها كه ولايتمداري است دور كرده و مردم را رودرروی نظام قرار دهد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آيه "ودالذين كفروا لوتغفلون عن اسلحتكم  وامتعتكم ... " گفت: بايد از آموزه‌های اين آيه شريفه استفاده كرد و براي جلوگيري از هجمه دشمن سلاح ايمان، اعتقاد و سرمايه جوان مؤمن، با نشاط و مستعد با برنامه‌ریزی درست، هم‌افزائی فعالیت‌های جهادي مؤثر، به يك سنگر مقاوم و يك شكر فاتح در عرصه جنگ نرم به ميدان بياوريم.

وی اظهار داشت: بايد ظرفیت‌های موجود در نهادهاي حوزوي و فرهنگي هم‌افزایی شود و به دور از موازي كاري و پراکنده‌کاری در قالب فعالیت‌های جهادي و شبکه‌ای با يك چشم‌انداز فرا منطقه‌ای از توان همديگر براي پيشبرد اهداف استفاده شود .

حجت‌الاسلام‌ سالاري مكي فرصت تابستان و نيز ماه مبارك رمضان را جهت برگزاري اردوهاي جهادي تبليغي در مناطق محروم و حاشيه شهر فرصتي مغتنم دانست و تأکید كرد: طلاب جوان، مبلغان و پایگاه‌های مقاومت بسيج باید در تحكيم مباني اعتقادي جوان امروز كه در محاصره شبهات و شهوات قرار گرفته است امداد اعتقادي و فرهنگي داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سكوت حكام جهان اسلام در برابر اقدامات ظالمانه آمريكا و اسرائیل بزرگ‌ترین مهجوريت آيات قران در دنياي معاصر است، هر چند تحقق وعده الهي كه سرنگون شدن ظلم و استکبار است، با اين اقدامات نابخردانه سران كفر و نفاق براي صاحبان عمق و انديشه ملموس‌تر است.

گفتنی است، نشست مشترك مديران مدارس علميه و مسئولين دفاتر نمايندگي ولی‌فقیه در سپاه جوادالائمه خراسان شمالي، در نمازخانه مجتمع لاله برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha