سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
روزنامه های اروپا

حوزه/ اتحادیه اروپا و طرف های دیگر آمریکا بر این باورند که چالش های جهانی مانند مهاجرت های دسته جمعی و جنگ های ادامه دار و تغییرات آب و هوا؛ نیازمند نزدیکی و همفکری جهانی است و از این رو آمریکا با سیاست اخیر خود روز به روز منزوی تر خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، خانم امیلی تورنبری وزیر امور خارجه انگلستان در دولت سایه در گفتگو با مجله بروسبیکت گفت: تا کنون میزان محبوبیت مردمی بشار اسد در سوریه ناچیز شمرده می شد، اما باید دانست بشار اسد ممکن است آن شخصیت نامحبوب که گفته شده، نباشد.

وی در ادامه خواستار بازگشت تمام نیروهای بیگانه از جمله نیروهای نظامی انگلستان از سوریه شد و افزود: این نیروها برای مردم سوریه جنگ نمی کنند.

تورنبری همچنین از انگلستان خواست از گفتگوهای صلح به ریاست روسیه در سوشی حمایت کند و از هر وسیله ای به سود کودکان سوریه استفاده کند و تاکید کرد: هیچ انقلابی در سوریه وجود ندارد.

افزایش شکاف میان اروپا و آمریکا

الدار محمیدوف از مستشاران پارلمان اروپا در مقاله ای که در پایگاه لوبلوگ منتشر شد، به روابط اروپا و ایران با توجه به خروج آمریکا از برجام پرداخت و گفت: ایران با توافق هسته ای یا بدون توافق هسته ای یکی از کشورهای طرف اروپا باقی می ماند و اتحادیه اروپا هم با توجه به تنش های منطقه نمی تواند عدم ارتباط با ایران با بپذیرد.

وی با اشاره به تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته ای با ایران گفت: در این زمینه مقالات متعددی در روزنامه ها و مجلات معروفی مانند فایننشال تایمز و واشنگتن پست و فارین پالیسی نوشته شده و همه خواستار بازنگری در روابط میان اروپا و آمریکا شده اند.

اروپا به طرز بی سابقه ای از سیاست های آمریکا نا امید شده است

از سوی دیگر گروه مشاوره امنیتی و اطلاعاتی معروف به صوفان در گزارش روزانه خود گفته است: نا امیدی کشورهای اروپایی از آمریکا و سیاست های آن به بالاترین میزان رسیده و آمریکا نیز به تازگی اشاره کرده که پس از خروج از برجام بنا دارد تحریم هایی را علیه شرکت های اروپایی در مورد تجارت با ایران وضع کند.

این سازمان اطلاعاتی ادامه داد: این مسئله فراتر از یک اختلاف نظر درباره توافق هسته ای با ایران است و خروج آمریکا از این توافق آخرین دلیلی است که نشان می دهد ترامپ و دولت او هیچ ارزشی برای استمرار نظام جهانی پس از جنگ دوم جهانی قائل نیست.

در این گزارش آمده است: اتحادیه اروپا و طرف های دیگر آمریکا نیز بر این باورند که چالش های جهانی، مانند مهاجرت های دسته جمعی و جنگ های ادامه دار و تغییرات آب و هوا، نیازمند نزدیکی و همفکری جهانی است و از این رو آمریکا با این سیاسیت اخیر خود روز به روز منزوی تر خواهد شد.

صوفان با اشاره به افزایش تنش ها میان آمریکا و کشورهای اروپایی و رنگ و بوی اقتصادی و فلسفی این تنش ها برخی شرکت های فرانسوی و آلمانی به قرار دادهای میلیارد دلاری با ایران روی آورده اند.

این مجموعه اطلاعاتی افزود: رهبران اروپایی در برابر مردم خود مسئولند و از این رو از دست دادن چند میلیارد دلار برای راضی نگه داشتن ترامپ امر ساده ای نیست که بتوانند آن را برای مردم خود توجیه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha