چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کد خبر: 450484
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
حجت الاسلام علی بخشی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان با بیان اینکه مردم از ظرفیت ماه رمضان برای تعالی معنوی بهره‌گیری کنند، گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای توبه و پاک شدن گناهان انسان‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام حمید علی بخشی، در جلسه تفسیر قرآن حوزه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) شهرستان تاکستان، اظهار داشت: نباید بهره‌گیری از ماه رمضان را در گرسنگی، تشنگی و سختی کشیدن تجسم کنیم، بلکه باید حل مشکلات را در درون خود جستجو و قلم عفو بر جرائم خود بکشیم و تولد نو را برای خود رقم بزنیم.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان تصریح کرد: عظمت ماه مبارک رمضان آن‌چنان ارزشمند و مبارک است که حتی اگر هیچ کاری هم ازجمله عبادت و نیایش و ... را انجام ندهند موردعنایت قرار می‌گیرند که این خود نوعی توجه خداوند است که حتی خواب بنده روزه‌دار خود را تسبیح کرده و برای او پاداش در نظر می‌گیرد.

وی افزود: اگر آن‌گونه که ماه رمضان و آثار آن در دین اسلام آورده شده است برای بشر تبیین و ارائه شود در انسان ایجاد شوق و فرح بخشی کرده و بشر در مواجه با سختی و تغییرها با توکل به خدا و درک این ماه احساس پناه و امنیت و رضایت‌مندی می‌کند.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان با یک وضعیت استثنایی وصف‌ناپذیر نیازمند ایجاد هماهنگی قبلی و استعدادیابی است و باید بهترین استفاده و بهره‌برداری را از آن داشت و غفلت از این ماه، شقاوت و سردرگمی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: باید با صبوری و آگاهی کامل ماه رمضان را درک کرده، چراکه باید در خصوص این ماه مبارک اوصاف، برکات و اثرات قبل و بعدازآن مطالعه و برنامه‌ریزی داشت تا سراسیمه و بدون توجه وارد این ماه و ضیافت الهی نشویم و بتوانیم از برکات این ماه تحولات شگرفی را در خود ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام بخشی تصریح کرد: ماه رمضان محل استقرار معنویت قلب و دل آدمی است و دست زدن و راه یافتن به چنین ماه باعظمتی بدون تدبیر و اندیشه نتیجه معنوی آن را هدر می‌دهد چراکه بدون هماهنگی و توجه این نتیجه حاصل نمی‌شود.

وی گفت: خوشبختانه امروز عرصه تبلیغ دین در سطح کشور برنامه‌ها برای ذائقه‌های مختلف تولید می‌شود و این برنامه‌ها در کیفیت‌ها، ساعات و اشکال مختلف هستند و اگر کسی از این‌همه ظرفیت موجود استفاده نکند، خسارت کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha