پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به ایجاد سفارت امریکا در قدس شریف و به خاک و خون کشیده شدن دهها فلسطینی گفت: فرعون زیستی ترامپ و مسئولان امریکایی ها در انتقال یک سفارت خانه، موجب شد پایتخت رژیم صهیونیستی بر روی خون مظلوم فلسطینیان بنا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س)در شبستان امام خمینی(ره)، با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روزه همانند امانتی از جانب خداوند متعال است که بندگان باید در حفظ این امانت کوشا باشند.

وی اضافه کرد: بر اساس روایتی از حضرت علی علیه‌السلام ماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه‌ها فضیلت بیشتری دارد همانند فضیلت ائمه اطهار(ع) نسبت به عموم مردم است و فردی که روزه می‌گیرد باید در روزه خود تدبر کند چراکه اکنون در مهمانی خالق جهانیان هستیم و باید مدیریتی بر اعضای خود داشته باشیم.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه با تاکید بر اینکه روزه زبان و قلب باید در ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: فرد روزه‌دار علاوه بر پرهیز از خوردن و آشامیدن باید در گفتار، تفکر و رفتار خود نیز به نکات بسیاری توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر فردی در ماه رمضان به دروغ، غیبت، سخن‌چینی، نگاه به نامحرم و شهوت مشغول باشد نمی‌تواند روزه خود را به جایگاه معنوی لازم برساند و از این ماه مبارک به شیوه مطلوب استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه کتاب‌های مختلف آسمانی از جمله تورات و انجیل نیز در ماه رمضان نازل شده است، گفت: ماه مبارک رمضان ماه متفاوتی در میان ماه‌هاست به همین علت ما نیز باید در این ماه متفاوت باشیم و متفاوت بودن به اصلاح، خودسازی و تغییر وابسته است.

وی رشد جهشی را از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان دانست و عنوان کرد: در شب قدر ماه مبارک رمضان هزار ماه را در یک شب خلاصه کرده‌اند تا انسان عابد بتواند در این شب خود را به پروردگار نزدیک‌تر کند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان غنی و فقیر را با یکدیگر برابر می‌کند، گفت: در این ماه مبارک همگان سر سفره الهی مهمان هستند و خداوند متعال در این سفره نیز تفاوتی میان افراد قائل نمی‌شود.

وی از افزایش امنیت اجتماعی به‌عنوان یکی دیگر از برکات ماه مبارک رمضان یاد کرد و ادامه داد: آمار جرم‌ها و جنایت‌های کشور به حرمت ماه مبارک رمضان کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی استحکام بنیان خانواده، تقویت پیوند میان اعضای خانواده و افزایش عزم و اراده انسان را از دیگر برکات ماه رمضان برشمرد و مطرح کرد: ماه مبارک رمضان حرمت خاصی دارد که این حرمت الهی باید مورد توجه قرار گیرد اما طی سال‌های اخیر این حرمت کم‌رنگ شده است درحالی‌که همگان از جمله افراد دارای شغل‌های سخت یا بیماری‌های خاص باید حدود ماه را رعایت کنند.

وی از کشتار جوانان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی یاد کرد و ادامه داد: یمنی‌ها سحر و افطار خود را با بمب‌های آل‌سعود سپری می‌کنند اما برخی کشورها درحالی مقابل این جنایات و کشتارها سکوت کرده است که در برخی از موارد خاص برای محکوم کردن کشورهای اسلامی به بهانه حقوق بشر از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به ایجاد سفارت امریکا در قدس شریف و به خاک و خون کشیده شدن دهها فلسطینی خاطرنشان کرد: فرعون زیستی ترامپ و مسئولان امریکایی ها در انتقال یک سفارت خانه، موجب شد پایتخت رژیم صهیونیستی بر روی خون مظلوم فلسطینیان بنا شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha