جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بنی اسرائیل

حوزه/استاد تفسیر جامعه الزهرا(س)، علت طغیان بنی‌اسرائیل در طول تاریخ را عدم ایمان به غیب عنوان کرد، گفت: ایمان به غیب در نگاه قرآن مهم‌ترین صفت متقین است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، خانم زین‌العابدینی پیش از ظهر امروز در آیین ترتیل خوانی بانوان در شبستان نجمه خاتون(سلام‌الله علیها) حرم مطهر حضرت معصومه(س)،‌با اشاره به این که قرآن کریم جایگاه ادب خداوند است و انسان در محضر قرآن چگونگی ادب در ساحت پروردگار را می‌آموزد، گفت: هرکس به دنبال تربیت و ادب است باید به قرآن رجوع کند.

وی انس با قرآن را از وظایف مؤمنان نسبت به این کتاب آسمانی دانست، افزود: انس با قرآن بر سه محور قابل تحقق است که در آیات قرآن کریم به آن اشاره‌ شده است؛ این سه محور گوش دادن به تلاوت قرآن، تدبر در قرآن و عمیق شدن در آن و عمل به آیات قرآن است که تربیت بر اساس این سه محور برای انسان محقق می‌شود.

زین‌العابدینی بابیان اینکه هر سوره جایگاه و منزلتی در عرش خداوند دارد، خاطرنشان کرد: سوره حمد گران‌بهاترین سوره در عرش الهی است.

وی بیان صفات مؤمنان، منافقان و کافران، دعوت به توحید، بیان خلقت و هدف خلقت آدمی، بیان داستان‌های قوم بنی‌اسرائیل و داستان‌های حضرت ابراهیم(علیه‌السلام) را چهار محور عمده آیات سوره بقره دانست.

استاد تفسیر جامعه الزهرا(س) بابیان این که خداوند انسان را جز برای بندگی و خلیفة الهی خلق نکرده است، افزود: خداوند انسان را خلق کرده تا صفات الهی را در خود متجلی کرده و تجلی‌گر اوصاف الهی باشد.

زین‌العابدینی با اشاره به این که برای رسیدن به جامعه اسلامی و جامعه قرآنی، انسان با سه صفت به‌عنوان محور قرار دارد، گفت: جامعه اسلامی با محوریت ارتباط انسان با خود، ارتباط انسان با خدا و ارتباط انسان با همنوعانش ساخته می‌شود.

وی ارتباط باخدا را اساسی‌ترین رکن ایجاد جامعه ایمانی عنوان کرد.

وی افزود: تمامی رفتارها و تعاملات انسان در زندگی ناشی از نگرش و اعتقاد او به خداوند است و انسان با اعتقاد خود به خداوند در عالم هستی تعریف می‌شود.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه بهترین نوع نگرش و ارتباط با خداوند نگرش متقین در عالم هستی است، اظهار کرد: مؤمن به غیب ایمان دارد و قرآن اولین شاخصه مؤمن را ایمان به غیب می‌داند.

زین‌العابدینی عدم اعتقاد به غیب را عامل سرکشی انسان‌ها در تاریخ عنوان کرد، اظهار کرد: قوم بنی‌اسرائیل به دو علت در برابر خداوند طغیان کردند و عدم ایمان به غیب و معاد از مهم‌ترین این علل است.

وی یادآور شد: بنی‌اسرائیل به دلیل عدم ایمان به غیب از قوم برگزیده خداوند در زمان خود به قومی تبدیل شد که به دلیل ایستادن در برابر خداوند، به قومی لجوج و طاغی در طول تاریخ تبدیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha