پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رولند اُوورو، سیاستمدار فرانسوی

حوزه / سیاستمدار فرانسوی در جمع کارکنان حوزه علمیه یزد علاقه آمریکا به دخالت در کارهایی است که به او ربطی ندارد گفت: با خروج آمریکا از برجام، ایران با مشکلی مواجه نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، رولند اُوورو، سیاستمدار فرانسوی پیش از ظهر امروز با حضور در مدیریت حوزه علمیه یزد، با مدیر و معاونین حوزه استان دیدار و پس از پاسخ به سؤالات و بیان دیدگاه‌های اروپایی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران، سؤالاتی را در ارتباط با مسائل دینی مطرح کرد و مدیر حوزه علمیه یزد این سؤالات را پاسخ داد.

وی در این نشست با اشاره به انتقال پایتخت سفارت آمریکا به اورشلیم، اظهار داشت: در این انتقال، فلسطینی‌ها به اعتراض پرداختند که متأسفانه منجر به کشته شدن 50 نفر از آن‌ها شد.

رولند اُوورو با بیان اینکه دو هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شد، گفت: من مطمئن هستم و شک ندارم و با چیزی که از مردم ایران در این مدت دیدم، فهمیدم که آن‌ها ملت مقاوم و مستحکمی هستند و هیچ مشکلی برایشان پیش نمی‌آید.

سیاستمدار فرانسوی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی علاقه‌مند به حفظ برجام و پایبندی به برجام هستند، تصریح کرد: اروپایی ها تحت فشار زیاد و خیلی قوی آمریکا هستند که این قرارداد را ترک کنند و من علاقه‌مند به حفظ این قرار داد توسط اروپایی‌ها هستم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها علاقه‌مند به دخالت در امور شرکت‌ها و مسائلی که اصلاً به آن‌ها ربطی ندارد، هستند، افزود: هدف نهایی ترامپ ایران است و آمریکا می‌خواهد که خود را به اروپا تحمیل کند و هر چیزی که از اوباما باقی مانده را تخریب و از بین ببرد.

فعال سیاسی فرانسوی اذعان داشت: تصور خوبی از ایرانی‌ها در کشورهای اروپایی و مخصوصاً کشور فرانسه است، ولی اسلام شیعی خیلی معروف و مشهور نیست و در فرهنگ مسیحیت و نه در ظاهر آن‌ها، خیلی احساس عجیب و غریبی نسبت به اسلام دارند و فقط اسلام سنی را می‌شناسند و از آنجایی که آن‌ها ناآگاه هستند فکر می‌کنند که اسلام شیعی هنوز غریب مایل به بد است.

رولند اُوورو، اسلام شیعی را نزدیک‌تر به فرهنگ اصیل اروپایی دانست و گفت: این مسئله نسبت به اسلام سنی بیشتر است، ولی آن را هیچ‌کس در اروپا نمی‌داند.

وی با اشاره به اینکه سربازان ایرانی نقش مهم و حیاتی را در نجات سوریه ایفا می‌کنند اضافه کرد: فرانسه ارتباط سنتی زیادی با مسیحیان کشور سوریه دارد و من بسیار خوشحال هستم که برخی از کشورها نمی‌توانند دخالتی در امور سوریه داشته باشند.

 

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha