سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
ماه رمضان

حوزه/ رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: تاکید مبلغان بر مباحث اخلاقی در مناسب هایی چون ماه رمضان و محرم، از جمله لوازم مهم توفیق در امر تبلیغ دین است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تاکید برلزوم  بهره گیری هر چه بیشتر از برکات و فیوضات خاص ماه رمضان اظهار داشت: یکی از رموز مهم موفقیت طلاب و فضلا در تبلیغ ماه رمضان این است که بیش از پیش به مباحث و آموزه های اخلاقی تاکید کنند.

وی افزود: با توجه به این که ما در تبلیغ با انسان ها مواجه هستیم و آدمی قاعدتاً دارای احساسات و عواطف انسانی است، لذا توجه به مباحث اخلاقی و تاکید بر تقویت فضایل اخلاقی ، لازمه توفیق در این مهم است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: در سیره نورانی حضرات معصومین(ع) نیز اگر دقت کنیم به خوبی متوجه می شویم که این بزرگواران به جای این که با افراد مبغض و معاند به بحث و استدلال های سنگین بنشینند، گاه با انجام یک امر اخلاقی آنان را شیفته دین و مکتب می کرده اند و به این وسیله راه را برای هدایتشان به سمت سعادت حقیقی باز می کردند.

وی یادآور شد: بی شک منش و سلوک مبلغان و روحانیون به خصوص در ایامی چون ماه رمضان و محرم و صفر، در معرض توجه و دقت عمومی است و لذا روحانیون مبلغ باید به گونه ای عمل کنند که همه بدانند این فرد در مکتب امام صادق(ع) رشد و تحصیل کرده و سرباز حضرت ولی عصر(عج) است.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha