پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سرپرست روابط عمومی مرکز خدمات حوزه

حوزه/ حجت الاسلام عبدالهی گفت: روابط عمومی در حوزه‌های علمیه نیازمند بازنگری علمی است. ما باید جایگاه علمی روابط عمومی را بالا ببریم و این نیازمند مطالعه و مشاوره با اهل فن است.

حجت الاسلام حامد عبدالهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و ورود به میهمانی الهی و گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی گفت: امیدوارم در این ماه پربرکت، قدم‌ها و قلم‌ها روزیِ نور و روشنایی دل را نوش جان کنند و صفای خدمت را گوارای وجود باشد.

وی با بیان این که روابط عمومی، یک اتاق و چند میز و کارمند نیست، تصریح کرد: روابط عمومی، یک پدیده است! پدیده‌ای که همه کارکنان یک سازمان در آفرینش آن سهم دارند. روابط عمومی، تجربه و هنری است که با سرانگشت اندیشمندان، به دانشی جهانی تبدیل شده است.

سرپرست روابط عمومی مرکز خدمات گفت: اگر ارتباطات را پایه روابط عمومی بدانیم و تبلیغات و تشریفات را نمای آن؛ روح روابط عمومی، «اخلاق» است. البته پیدا است که اخلاق اسلامی با آن افق آسمانی‌، بسیار گسترده‌تر و سودمندتر از اخلاق کاربردی غربی و انسانی، راهگشای کار و ضامن پیروزی است. همان گونه که قرآن کریم، رمز «یدخلون فی دین الله افواجا» را در رأفت و مهربانی قلب شریف رحمة للعالمین پیامبر خدا دانسته است.

روابط عمومی پیشانی یک سازمان است

وی با بیان این که روابط عمومی، پیشانی یک سازمان است و نشان‌گر خدمت کارکنان به جامعه هدف، افزود: روابط عمومی چشم بینا، گوش شنوا شما و زبان گویای یک مجموعه است و این نکته را باید تک تک اعضای یک سازمان، بپذیرند.

روابط عمومی مجیزگوی مدیران نیست

حجت الاسلام عبدالهی گفت: روابط عمومی مجیزگوی مدیران نیست! پُلی است برای دریافت نقدها و نظرها؛ روابط عمومی مدافع چشم و گوش بسته سازمان هم نیست، اما وظیفه دارد خدمتگزاری همکاران خالص و بی‌ادعا را چنان به جامعه هدف، نشان دهد که رضایت قلبی و دعای خیر آن‌ها را درپی داشته باشد.

وی بیان کرد: ما با هم کار می‌کنیم و با هم لبخند می‌زنیم! شدنی نیست که بخشی از سازمان با حرارت و خشکی و اَخم به کار خود مشغول باشد و روابط عمومی لبخند ساختگی و تشریفاتی بزند! قرار نیست روابط عمومی در کار دیگر بخش‌ها دخالت کند اما روشن است واژه‌هایی که کارپردازان یک مجموعه می‌نویسند تا حسی که روی چهره آنان نقش بسته است، سازنده و پردازنده پدیده روابط عمومی است.
روابط عمومی حوزه‌های علمیه نیازمند بازنگری علمی است

سرپرست روابط عمومی مرکز خدمات گفت: بی‌تعارف بگویم روابط عمومی در حوزه‌های علمیه نیازمند بازنگری علمی است. ما باید جایگاه علمی روابط عمومی را بالا ببریم و این نیازمند مطالعه و مشاوره با اهل فن است.

وی ادامه داد: من موافق نیستم که حوزه علمیه را با روش‌های غربی و مبانی انحرافی اداره کنیم اما باید بپذیریم روابط عمومی دیگر تنها تجربه و هنر نیست، یک دانش است که باید با مبانی اسلامی به‌ویژه با مبحث اخلاق اسلامی و الهی همساز شود و اگر لازم است در جایی بازنویسی و نو اندیشی صورت بگیرد.

با دور هم نشستن‌ها و خوش‌وبش‌های دوستانه نمی‌توان انتظار تحول داشت

حجت الاسلام عبدالهی با بیان این که به نظرم تنها با دور هم نشستن‌ها و خوش‌وبش‌های دوستانه نمی‌توان انتظار تحول داشت گفت: روابط عمومی‌های حوزوی باید کاملاً روشمند به سوی علمی شدن حرکت کنند و کتابخانه تخصصی روابط عمومی، مقالات علمی و کارگاه‌های متناسب با شأن حوزه و علمیت آن را برگزار کنند تا نیروی متخصص تربیت شود.

وی ابراز داشت: از دروس تخصصی حوزه که نمی‌توان انتظار تربیت مدیر روابط عمومی داشت. این محتوای علمی را باید تهیه و تولید کنیم و بعد خودمان پیشگام آموزش و پرورش نیرو باشیم تا نسل بعدی، دانشمند و خبره این کار شوند.

نترسیم از این که طلاب جوان حرفه‌ای‌تر از ما شوند

سرپرست روابط عمومی مرکز خدمات گفت: نترسیم از این که طلاب جوان حرفه‌ای‌تر از ما شوند، این سرمایه حوزه است که مسئولیت رشد آن با ماست البته به سهم خودمان نه بیشتر. همانطور که در دیگر بخش‌ها نیز باید مدیر تربیت شود.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha