پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جشنواره فرهنگی امام حسن (ع)

حوزه/ کمیته برنامه ریزی جشنواره امام حسن (علیه السلام) اعلام کرد: یازدهمین جشنواره فرهنگی امام حسن (ع) از چهاردهم ماه مبارک رمضان و همزمان با ولادت این امام بزرگوار در محل وقوع معجزه "ردّ الشمس" امام علی (ع) در شهر حلّه آغاز می شود و تا ۱۶ رمضان ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» کمیته برنامه ریزی جشنواره امام حسن (علیه السلام) اعلام کرد: یازدهمین جشنواره فرهنگی امام حسن (ع) از چهاردهم ماه مبارک رمضان و همزمان با ولادت این امام بزرگوار در محل وقوع معجزه "ردّ الشمس" امام علی (ع) در شهر حلّه آغاز می شود و تا 16 رمضان ادامه خواهد داشت.

این جشنواره را کمیته عالی شهرک امام حسن مجتبی (ع) در حلّه با همکاری دیوان وقف شیعی عراق و آستان مقدس حسینی و عباسی برگزار می کند.

حجت الاسلام سید عقیل عبد الحسین الیاسری عضو کمیته برنامه ریزی و معاون رئیس امور فکری و فرهنگی آستان مقدس عباسی گفت: این جشنواره برای یازدهمین سال متوالی با شعار "امام حسن (ع) نجات دهنده مسلمین و آشکار کننده دروغ منافقین" و به مناسبت میلاد سبط نبی اکرم (ص) برگزار می شود.

وی افزود: در این جشنواره به زندگی و سیره امام حسن (ع) از طریق فعالیت های مختلف از جمله پژوهش ها و مطالعات پیرامون زندگی این امام بزرگوار و برپایی نمایشگاه های کتاب، تصاویر و کارهای هنری می پردازد.

سید الیاسری اشاره کرد: همچنین در این جشنواره شخصیت های علمایی حلقه مورد تکریم قرار می گیرند و نشست های قرآنی و شعری به مدت سه روز تشکیل می شود.

وی ادامه داد: جشنواره امسال نسبت به سال های پیش تفاوت دارد؛ چرا که امسال با پیروزی و آزادی عراق از گروهک های تروریستی داعش همراه است.

شایان ذکر است که جشنواره فرهنگی امام حسن(ع) هر ساله همزمان با ولادت سبط اکبر رسول اکرم(ص) برگزار می شود و هدف آن بیان رسالت آن بزرگوار و موضع گیری ایشان در مقابل حکومت ستمگر معاویه، سختی ها و فشار هایی که امام حسن (ع) در زندگی خود با آن مواجه بودند و بیان برخی از توصیه ها و احادیث ترتبیتی و ارشاد ایشان در اخلاق و اسرار عبادت است.

از دیگر اهداف این جشنواره تلاش برای به کار گیری ارزش های تربیتی و گسترش مفاهیم انسانی شخصیت امام حسن (ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha