جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 450539
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۵
۱

حوزه/ مدرسه علمیه ابوتراب امامی کاشانی (ره) درسال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در رشته های تخصصی فقه و اصول شروع کرده است.

مدیر مدرسه علمیه ابو تراب امامی کاشانی(ره) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درکاشان، با اشاره به این که این مدرسه علمیه در سال 1393 فعالیت خود را در رشته های تخصصی فقه و اصول سطح سه شروع کرده، گفت: در حال حاضر در این مدرسه بالغ بر30  نفر در درس خارج فقه و اصول و 20 نفر در پایه های ۹ و ۱۰ مشغول تحصیل می باشند.

حجت الاسلام رضا محمد نظری، با بیان این که این مدرسه با خریداری یک خانه قدیمی با قدمت بیش از صد سال که قبلا منزل مرحوم حاج ميرزا ابوتراب امامى كاشانى، امام جمعه اسبق كاشان بوده، شروع به فعالیت کرده است، به طرح توسعه این مدرسه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در طرح توسعه این مدرسه بعضی از دروس تخصصی مبحث کلام و فلسفه نیز تدریس خواهد شد.

وی، با بیان این که طرح توسعه  مدرسه در زمینی به مساحت 1500 متر مربع و با زیر بنای 2700 مترمربع در سه طبقه با پیشرفت فیزیکی 50 درصد توسط آیت الله امامی کاشانی در جوار این مدرسه ادامه دارد، گفت: بخشی از ساختمان این طرح به بهره برداری رسیده و مابقی طی دو سال آینده تکمیل می گردد.

وی، با بیان این که هزینه این مدرسه به صورت کامل به وسیله موسس تامین می گردد، به برگزاری یک دوره پایه های ۹ و ۱۰ و درس خارج در این مدرسه اشاره کرد و گفت: در این مدرسه طلابی که هشت پایه درسی را در مدارس علمیه دیگر شهرهای کشور گذرانده باشند، پذیرفته می شوند.

 مدیر سابق حوزه علمیه کاشان، آمادگی رشد تحصیلی پایه های ۹ و ۱۰ را مهمترین معیار گزینش در این مدرسه عنوان کرد و افزود: داشتن صلاحیت اخلاقی، آمادگی شرایط تحصیل، معمم و متاهل بودن از دیگر معیارهای گزینش در این مدرسه می باشد.

حجت الاسلام نظری، متحول شدن روند آموزش را از اهداف این مدرسه برشمرد و گفت: استفاده از اساتید برجسته حوزوی کشوری، جذب طلاب با استعداد و رفع مشکلات مالی و معیشتی آنها از دیگر اهداف این مدرسه می باشد.

وی از اسکان طلاب مشغول به تحصیل این مدرسه در مجتمع مسکونی حضرت ولی عصر(عج) ناجی آباد کاشان خبرداد و اظهار کرد: براساس سیاست تولیت این مدرسه، طلابی که در این مدرسه مشغول تحصیل می باشند، ازخوابگاه و سه وعده غذا استفاده می کنند.

این استاد حوزه از گسترش برنامه های پژوهشی در زمینه های درسی، عمومی و سیاسی اجتماعی در این مدرسه خبرداد و گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه انقلابی ماندن حوزه های علمیه، تربیت طلاب زباندان را در دستور کار قرارداده ایم.

حجت الاسلام محمد نظری، از وجود بیش از ۳ هزار جلد کتاب در زمینه های ادبیات عرب، شعر، فلسفه، اصول، احکام، اخلاق، امامت، ایمان، تاریخ، تحقیقی، تربیتی، جامع شناسی، جغرافیا، حدیث، حقوق، و... در این مدرسه خبرداد و گفت: در کتابخانه این مدرسه مجموعه آثار استاد شهید مرتضی مطهری، آیت الله جوادی آملی و آیت الله مصباح یزدی نگهداری می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha