چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حزب الله

حوزه/ در پی ششمین مرتبه تحریم حزب الله توسط آل خلیفه، شبکه های اجتماعی شاهد واکنش تمسخر آمیز کاربران به این تصمیم آمریکا و کشورهای خلیج است؛ چراکه این کشورها حزب الله را تحریم اقتصادی کرده اند در حالی که رهبران حزب الله هیچ حسابی بانکی در هیچ کدام از کشورهای تحریم کننده ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» رژیم آل خلیفه پی از نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس و به دستور اربابان سعودی و آمریکایی خود حزب الله لبنان را در زمره گروه های تروریستی دانست تا برای ششمین بار در هفت سال گذشته این اتهام واهی را به حزب الله نسبت داده باشد و گفت: این تصمیم در چهارچوب تصمیم مرکز مبارزه با منابع تروریسم صورت می گیرد که سال گذشته توسط کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا تشکیل شده است.

آمریکا نیز از طریق وزارت خزانه داری خود اعلام کرد تحریم های اقتصادی جدیدی را علیه رهبران حزب الله و شرکت های مرتبط با این حزب وضع کرده است.

پس از آن نیز عربستان با انتشار بیانیه ای در خبرگزاری رسمی خود بدون اینکه میان شاخه نظامی و سیاسی حزب الله تفاوتی قائل شود، گفت این تحریم ها از سوی تمام کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به اضافه آمریکا وضع شده است.

این تصمیم و تحریم ها پس از آن صورت می گیرد که حزب الله لبنان توانست پس از 9 سال در انتخابات پارلمان لبنان به پیروزی برسد.

اما نکته جالب توجه که زمینه تمسخر کاربران فضای مجازی را فراهم آورده این است که رژیم آل خلیفه در هفت سال گذشته تا کنون 6 بار حزب الله را تروریست خوانده که یک بار در 2011 و یک بار در 2013 و سه بار در 2016 و یک بار نیز اکنون(2018) این اتهام واهی را به حزب الله نسبت داده است و هر بار نیز تمام رهبران و گروه ها و سازمان های وابسته به حزب الله را تحریم کرده و بر اساس همین اتهام در سال 2016 دفتر حزب الله در بحرین را بست و افرادی را نیز بازداشت نموده و شمار زیادی از لبنانی های مقیم بحرین را نیز بر اساس همین تحریم ها و به خاطر همکاری با حزب الله از بحرین اخراج کرد.

اما اکنون در پی ششمین مرتبه تحریم حزب الله توسط آل خلیفه شبکه های اجتماعی شاهد واکنش تمسخر آمیز کاربران به این تصمیم آمریکا و کشورهای خلیج است؛ چراکه این کشورها حزب الله را تحریم اقتصادی کرده اند در حالی که رهبران حزب الله هیچ حسابی بانکی در هیچ کدام از کشورهای تحریم کننده ندارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha