سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نگرانی سیاستمداران فرانسوی از حجاب نماینده اتحادیه دانشجویی

حوزه/ مریم پوگوتو، نماینده اتحادیه دانشجویی در فرانسه که هفته گذشته با حجاب اسلامی با شبکه تلویزیونی ام ۶، در یک مصاحبه ۱۴ ثانیه ای از تحصن های دانشجویی حمایت کرده، به خاطر حجاب اسلامی مورد انتقاد سیاستمداران سکولار این کشور قرار گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، وزیر امور داخلی فرانسه آخرین سیاستمداری بود که روز جمعه نسبت به محجبه بودن نماینده اتحادیه دانشجویی که هفته گذشته با حجاب اسلامی توسط یک شبکه تلویزیونی مصاحبه کرده بود، ابراز شگفتی کرد.

جرالد کلمب یکی از چندین شخصیت سیاسی و شناخته شده در فرانسه است که از محجبه بودن مریم پوگوتو، نماینده اتحادیه دانشجویی در دانشگاه سوربون پاریس انتقاد کرده است.

مریم پوگوتو نماینده اتحادیه دانشجویی جناح چپ، هفته گذشته در مصاحبه ای 14 ثانیه ای با شبکه تلویزیونی "ام. 6 "مصاحبه کرده و در این مصاحبه با حجاب اسلامی از درخواست های دانشجویان متحصن در فرانسه حمایت  کرده است. در این مصاحبه مخالفت دانشجویان به یک سیستم پذیرش جدید در دانشگاه اعلام شد.

اتحادیه دانشجویی تحصن های دانشجویان در چندین دانشگاه را نسبت به این سیستم را که گفته می شود یک سیستم بسیار گزینشی می باشد، مورد حمایت قرار داده است.

پوگوتو در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی گفت: ما می خواهیم همه حق تحصیل داشته باشند، تا دانشجویان فرصت آنچه را می خواهند داشته باشند، اما متاسفانه دانشگاه ها ظرفیت و توانایی کافی را ندارند.

درخواست وی با برخوردها و انتقاداتی از سوی سیاستمداران سکولار فرانسوی مواجه شد که منتظر بودند از حجاب وی، به عنوان بهانه ای برای سرکوب دانشجویان استفاده کنند.

در این میان اتحادیه دانشجویی ضمن حمایت از دانشجوی محجبه گفت: پوگوتو مورد حمله قرار گرفته زیرا یک زن، یک مسلمان و یک دختر محجبه است و از همه مهمتر اینکه او یک دانشجو در مقام اتحادیه دانشجویی و مخالف سیاست های آن ها است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha