جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​مشارکتم در ماه رمضان، مرا به عالم یهودی بهتری تبدیل کرده است

حوزه/ یک خاخام یهودی که در جزیره لانگ آیلند زندگی می کند و در سال های اخیر در مراسم افطاری مسلمانان شرکت کرده می گوید در بیش از ۳۵ سال خدمتش به یهودیان، تاکنون چنین حالت معنوی خاصی را تجربه نکرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از newsweek، یک عالم یهودی که در جزیره لانگ آیلند در ایالت نیویورک آمریکا زندگی می کند، ماه مبارک رمضان را با مسلمانان سپری کرده و معتقد است که این کار شیوه ای مناسب برای حفظ باورهای دینی اش بوده است.

وی در این باره می گوید: من بیش از 35 سال خاخام یهودی بوده ام و در خدمت جامعه یهودیان. با ورود به ماه مبارک رمضان تصمیم گرفتم تجربه های سال های گذشته ام را که با مسلمانان در لس آنجلس داشتم، بار دیگر تکرار کنم. تجربه فوق العاده و مقدس از افطار میان ادیانی که فرصتی ارزشمند برای خدمت به دیگران بود. لذتی که از این مشارکت انسانی و روحانی به من دست داد هرگز پیش از این تجربه نکرده بودم. من  در سال های اخیر در افطاری های متعدد مسلمانان شرکت کرده ام. و در این سال ها از روحانیت و روحیه معنوی در فضای افطاری بی نهایت بهره برده ام.

این عالم یهودی افزود: غبطه می خورم از این که می بینیم خانواده های مسلمان که در طول روز از غذا و آشامیدنی خودداری کرده اند، گردهم آمده و به صورت یک جامعه متحد دور هم دیگر جمع شده اند.

وقتی برای شام میان ادیانی به مسجدی در لس آنجلس رفتم، آن ها از من دعوت کردند که به عنوان سخنران میهمان به صحبت بپردازم. یکی از برگزارکنندگان به من گفت که نه تنها می توانم برای مسلمانان صحبت کنم بلکه می توانم در غذادادن به میهمانان نیز نقش داشته باشم. وی برای من توضیح داد که حضور من می تواند نقش مهمی در همبستگی دینی مسلمانان و یهودیان داشته باشد.

وی در پایان گفت: معتقدم که مشارکتم در ماه رمضان، مرا به یک روحانی یهودی بهتر تبدیل کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha