سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 450599
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
سومین مسجد ناپرویل در ایالت ایلینوی تاسیس می شود

حوزه/ با افزایش رو به رشد جمعیت مسلمانان در ایالات متحده، جامعه اسلامی شهر ناپرویل واقع در ایالت ایلینوی، سومین مرکز اجتماعی، اسلامی و مسجد را به طور ویژه به منظور فعالیت های جوانان تاسیس می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از dailyherald، مرکز اسلامی ناپرویل در ایالت ایلینوی در آمریکا، سومین مرکز فرهنگی آموزشی و مسجد این شهر در جنوب غربی ایالت را تاسیس می کند.

به گفته شهیب خدری، رئیس جامعه اسلامی ناپرویل که در سال 1991 آغاز به فعالیت کرده، این ساختمان که قرار است به زودی راه اندازی شود به فعالیت جوانان اختصاص خواهد داشت.

وی گفت: هدف ابتدایی ما برای ساختمان جدید ایجاد یک مرکز تحصیلی برای جوانان بوده است. فاز بعدی یک مسجد خواهد بود.

گفتنی است جامعه اسلامی ناپرویل از 2 هزار خانواده مسلمان تشکیل شده و با افزایش رو به رشد مسلمانان اقدام به خریداری 14 هکتار زمین در 5 سال گذشته کرده است.

خدری در این باره گفت: هر روزه خانواده های جدید مسلمان به این منطقه نقل مکان می کنند. و ساختمان های کنونی ما برای این جمعیت رو به رشد ظرفیت کافی ندارند.

خدری در ادامه افزود: ما میزبان نشست های میان ادیانی متعددی نیز هستیم. بنابراین خوب است که بتوانیم یک سالن چندمنظوره نیز داشته باشیم. بسیاری  از اعضای جامعه برای این پروژه به شعف آمده اند زیرا ما در سال های اخیر به شدت کمبود فضای نماز و فضای پارکینگ در این منطقه داشته ایم.

به گفته خدری، این مرکز اسلامی جدید در کنار کلاس های درسی و سالن نمازخانه، همچنین دارای بخش هایی به منظور فعالیت های اجتماعی، اجتماعات دانشجویان دختر، گروه های دانشگاهی، یک کمیته زنان و یک کمیته مختص به فعالیت سالمندان در کنار دیگر فعالیت ها خواهد بود.

کلاس های درسی قرار است برای نزدیک به 500 دانش آموز  مسلمان مورد استفاده قرار بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha