جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه تحریم آمریکا علیه مقاومت را محور سخنان خود قرار دادند و اشاره کردند: تحریم های آمریکا علیه سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله و تعدادی از رهبران مقاومت، هیچ ارزشی ندارد و این نشانگر میزان خشم و عصبانیت دولت ترامپ از دستاوردهای محور مقاومت در سوریه و نابودی تروریسم است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه، تحریم آمریکا علیه مقاومت را محور سخنان خود قرار دادند و اشاره کردند: تحریم های آمریکا علیه سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله و تعدادی از رهبران مقاومت، هیچ ارزشی ندارد و این نشانگر میزان خشم و عصبانیت دولت ترامپ از دستاوردهای محور مقاومت در سوریه و نابودی تروریسم است.

آیت الله نابلسی: حملات تهدید هیچ تأثیری بر قدرت مقاومت ندارد

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه های نماز جمعه گفت: عرب ها بار دیگر با انتقال سفارت آمریکا به قدس مورد اهانت قرار می گیرند و هیچ واکنشی در این خصوص نشان نمی دهند.

وی افزود: سازمان های عربی سفیر آمریکا و رژیم صهیونیستی را اخراج نکرده و اجازه تظاهرات نمی دهند، بلکه با بیانیه ای مضحک در اتحادیه عرب از میدان عقب نشینی می کنند.

آیت الله نابلسی اشاره کرد: در سیاست های کشورهای عربی، سنت های مقدسی هست که درست نیست از آن خارج شد و آن این است که در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی تسلیم باشند و بیانیه های بی نتیجه صادر کنند امّا راه ما در حذف و محو اسرائیل از صحنه وجود، هدفی است که از آن برنمی گردیم.

وی در خصوص تحریم های آمریکا علیه رهبران حزب الله گفت: این مسئله جدیدی نیست و مقاومت و اهالی آن می دانند که تمامی تهدید ها و تحریم ها هیچ تأثیری بر قدرت مقاومت ندارد.

سید فضل الله: رژیم آل خلیفه دست از لغو تابعیت بردارد

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه اشاره کرد: فلسطینی ها با راهپیمایی "بازگشت" ثبات و پایداری ملت خود را در برابر رژیم اسرائیل ثابت کردند و تأکید کردند مسئله فلسطین از یاد نسل های جدید نخواهد رفت و آنان برای بازگشت به سرزمین خود و رسیدن به حقوق خود به این راه ادامه می دهند.

وی اشاره کرد: تصمیم انتقال سفارت آمریکا به قدس هیچ چیز را تغییر نخواهد داد؛ چرا که این سرزمین متعلق به فلسطینی هاست.

 سید فضل الله افزود: موضع گیری کشور های غربی و اروپایی به خصوص نسبت به جنایات دشمن صهیونیستی بیشتر از کشور های عربی بود و کشورهای عربی تنها به محکوم کردن اکتفا کرده و هیچ تصمیم قاطعی نگرفتند.

وی در خصوص حوادث بحرین تصریح کرد: این بسیار عجیب است که مقامات بحرین بار دیگر به لغو تابعیت مخالفین روی آورده، به گونه ای که تابعیت 115 نفر بحرینی را لغو کرده است.

سید فضل الله افزود: ما بر ضرورت بازگشت از این تصمیم تاکید می کنیم و آن را فشار بر ملت و مخالفین می دانیم که منجر به پیچیده شدن و بحرانی شدن امور می شود و به مصلح ملت و رژیم بحرین نیست.

شیخ دعموش: تحریم ها به خاطر شکست در انتخابات است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه های نماز جمعه گفت: مقاومت با پیروزی خود در انتخابات پارلمان لبنان، توطئه های دشمنان را در لبنان و منطقه از آمریکا گرفته تا عربستان سعودی با شکست مواجه کرد.

وی افزود: علی رغم تمامی تلاش ها و هزینه هایی که برای تضعیف و محاصره مقاومت انجام شد، باز به نتیجه نرسیدند بلکه بر گستره مقاومت و تمسک مردم به آن افزوده شد.

شیخ دعموش تصریح کرد: بعد از تمامی این شکست ها، بار دیگر می خواهند با قرار دادن رهبران مقاومت در لیست تروریسم، چهره آن را مخدوش کنند.

وی ادامه داد: اگر لیستی برای قرار دادن تروریست ها در آن باشد، باید تروریست های حقیقی که همان آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی در رأس آن هستند، در آن قرار گیرند؛ چراکه اینان اصل و ریشه تروریسم و سازنده آن هستند.

عضو ارشد حزب الله تاکید کرد: این تحریم ها و اقدامات به خاطر شکست در انتخابات است و این اقدام هیچ چیزی را تغییر نمی هد و نمی تواند متعرض مقاومت و رهبران و مجاهدین آن شود.

وی افزود: همراهی کشور های حاشیه خلیج فارس با آمریکا و اسرائیل در دشمنی علیه مقاومت در منطقه و حزب الله در لبنان، حکایت از خیانت این سازمان ها به مسائل ملت های منطقه و مسئله فلسطین دارد.

شیخ حبلی: تحریم های آمریکا به خاطر خشم ترامپ از دستاورد های مقاومت است

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: تحریم های آمریکا علیه سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله و تعدادی از رهبران مقاومت، هیچ ارزشی ندارد و این نشانگر میزان خشم و عصبانیت دولت ترامپ از دستاوردهای محور مقاومت در سوریه و نابودی تروریسم است.

وی افزود: این تحریم ها هیچ تأثیری بر مسیر مقاومت که در انتخابات پیروز شد و رژیم اسرائیل را نگران کرد، ندارد.

شیخ حبلی در بخش دیگر خطبه فرا رسیدن ماه رمضان را به امت اسلامی تبریک گفت و اشاره کرد: امیدارم که این ماه، مفاهیم تسامح و عدالت را برای امت عربی و اسلامی به همراه داشته باشد و خداوند مستضعفین، به ویژه مردم فلسطین را که با دشمن اسرائیلی مواجه هستند و جان خود را در راه قدس و مسجد الاقصی فدا می کنند، یاری کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha