پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 450638
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
ماه رمضان

حوزه/ حجت الاسلام بیدرام گفت: دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان، از جمله دعاهای بلند و شامل یک دوره از سلسله دستورات اخلاقی، معارف دینی و مذهبی، ادبی و حقوقی، مادی و معنوی می‌باشند که برای استفاده مبلغین در یک کتاب جمع آوری شده است.

حجت الاسلام روح الله بیدرام از مولفین پرتلاش حوزوی، به مناسبت آغاز ماه رمضان، کتاب جدید خود را با نام « 120 نکته و پیام از ادعیه روزانه ماه رمضان» را به همت واحد نشر حوزه علمیه اصفهان چاپ کرد.

وی در توضیح ویژگی های آخرین تالیف خود به نام 120 نکته و پیام از ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان در  گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان بیان کرد: دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان، از جمله دعاهای بلند مضمون و شامل یک دوره از سلسله دستورات اخلاقی، معارف دینی و مذهبی، ادبی و حقوقی، مادی و معنوی می‌باشد مولف حوزوی ادامه داد: هر یک از دعاهای این ماه حاوی چند پیام تربیتی است، در این نوشتار، که خداوند تبارک و تعالی توفیق آن را عطاء فرموده است، بر آن شدیم که مختصری از ییام های دعاهای روزانه را بیان نموده تا حقایق و معارف موجود در آن و نیز درخواست‌های ما از خداوند، بیشتر ظاهر و نمایان گردد.

حجت الاسلام بیدرام در پاسخ به اینکه وجه تمایز  این کتاب با کتاب دو جلدی نجوای روزه داران که در شرح و توضیح این ادعیه پیش از این چاپ شده، تصریح کرد: این نوشتار  برداشت مختصری از کتاب نجوای روزه داران جلد 1 و 2 بوده که در حدود 1500 صفحه می باشد و حجم بالایی داشته است و مبلغین  جهت انجام سخنرانی در ماه مبارک رمضان و حتی درطول سال می‌توانستند از آن بهره ببرند.

وی افزود: لیکن به دلیل حجم زیاد آن؛ عموم مردم کمتر توان خرید و استفاده داشتند، لذا با توجه به درخواست عموم مردم و خصوصا مبلغین دینی این نوشتار در قالب کتاب پالتویی که که حمل آن آسان باشد بصورت فشرده با ویراست جدید تالیف گردیده است.

حجت الاسلام بیدرام در خصوص مطالعه این کتاب توسط مبلغین دینی دراین ماه رمضان، اذعان کرد: توصیه من به عموم این است که در خواندن این دعاهای روزانه کوتاهی نکنیم، تا بتوانیم از فیوضات عظیم بهره مند گردیم وحال آنکه شاید همین دعاهای کوچک، اجابت حاصل گردد.

وی عنوان کرد: توصیه به طلاب و مبلغین این است که در این نوشتار پیام‌های دعای روزانه، و مطالبی جهت ارائه یک سخنرانی، به صورت مختصر و فشرده بیان شده، مبلغان می‌توانند مطالب مربوط به هر روز را با عنایت به دعای آن روز، براساس ذوق و سلیقه خود به عنوان یک سخنرانی انتخاب و پردازش نموده و ارائه کنند و  در صورت نیاز به توضیح بیشتر در بندهای ذکر شده در دعا می‌توانند به کتاب نجوای روزه داران جلد 1 و 2 که شرح مفصل این ادعیه می‌باشد و انتشارات اسوه منتشر نموده  مراجعه نمایند.

مولف موفق حوزوی در پاسخ به شببه ای که اخیرا در فضای علمی و حوزوی پیرامون عدم امکان نگارش کتاب با توجه به برنامه ها و مشغله های روزانه،بیان می شود، گفت: به لطف خدای مهربان 32 جلد کتاب تالیف داشته‌ام  و باید بگویم که مشغله اجرایی حقیر  تا ساعت 15 عصر بوده و مابقی وقتم در اختیار خودم می‌باشد.

وی ابراز کرد: از سال 88  با عهد و پیمانی که در روز عرفه در کنار مضجع شریف و نورانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) داشته‌ام، مشغول مطالعه و پژوهش شده و جمع بندی مطالعاتم را به با توجه به موضوعات متنوع و کاربردی مورد نیاز جامعه به نوشتار تبدیل می‌کنم. و خدای مهربان هم تفضل نموده و در این راستا برکت خاصی هم به وقت بنده داده ، البته در این عرصه همت و برنامه ریزی بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه باید اقرار کنم که امروزه ما طلاب و مبلغین برای همه چیز و همه کاری وقت می‌گذاریم، به غیر از آنچه که به عنوان وظیفه‌ی اصلی یک طلبه و مبلغ می‌باشد و آن تبلیغ دین است، حال چه تبلیغ شفاهی که خطابه باشد و چه تبلیغ مکتوب، متاسفانه فرصت‌های مرده‌ی زیادی داریم که استفاده نکرده‌ایم و حقیقتا باید نسبت به این طلب مغفرت کنیم و با مولای خود عهد ببندیم که جبران مافات کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha