جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد - اوقاف سمنان

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه مبارک رمضان در ۴۵ بقیه متبرکه و امام‌زاده استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از سمنان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی فرد ضمن بیان این که طرح ضیافت الهی یکی از محوری‌ترین اقدامات این اداره کل در ایام ماه رمضان است، اظهار داشت: تدارک برگزاری مراسم ویژه این طرح در ۴۵ بقعه متبرکه و امامزاده این استان دیده‌شده است. 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از اجرای طرح ضیافت الهی در طول ایام ماه رمضان با حضور مبلغان اعزامی اوقاف و امور خیریه خبر داد و تصریح کرد: سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم، تلاوت روزانه و محفل انس با قرآن و همچنین حلقه‌های معرفت ازجمله بخش‌های طرح ضیافت الهی هستند.

وی افزود: برگزاری کرسی‌های تلاوت با حضور قاریان ممتاز ملی و بین‌المللی، نشست‌های بصیرتی، رفع شبهات دینی و تبیین احکام اسلامی، مشاوره دینی، حلقه‌های معرفت و ... نیز در زمره دیگر بخش‌های طرح ضیافت الهی است که از نخستین روز ماه رمضان تا واپسین روز این ماه مبارک در سطح استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سلیمانی فرد از همکاری ۵۰ مبلغ بومی و غیربومی در اجرای طرح ضیافت الهی در سطح استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: تبیین مباحث تبلیغی در حوزه‌هایی مانند سبک زندگی اسلامی، شعار سال، اهمیت ماه رمضان، فرایض دینی، وحدت و مسائل منطقه‌ای، اقامه نماز جماعت در سه وعده، کرسی‌های تفسیر، نهج‌البلاغه و... ازجمله برنامه‌های این مبلغان در سطح استان خواهد بود.

وی افزود: برپایی خیمه معرفت شامل حضور مبلغان برای پاسخ‌گویی به مسائل شرعی مردم دیگر بخش محوری طرح ضیافت الهی است که در ۴۵ نقطه از استان سمنان به اجرا درمی‌آید.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: آشنایی مردم با معارف رمضان و فیوضات این ماه عزیز در کنار برگزاری فرایض دینی دو محور اصلی طرح ضیافت الهی هستند. 

وی تصریح کرد: برای طرح ضیافت الهی برنامه‌های جنبی نیز تدارک دیده‌شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به گرامیداشت حضرت خدیجه کبری(س) و گرامیداشت سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد که قطعاً با حضور مردم این مراسم رنگ و بوی ویژه‌ای خواهد گرفت. 

حجت‌الاسلام سلیمانی فرد از اقشار مختلف مردم دعوت کرد تا همراهی با طرح ضیافت الهی و حضور در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر استان سمنان را در کنار سایر مناسک ماه رمضان در دستور کار قرار دهند تا به بهترین نحو از فیوضات این ماه عزیز بهره‌مند شوند.

وی از برگزاری مراسم ویژه شب‌های احیا و شهادت علی(ع) در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان سطح استان سمنان خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha