سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام هزار و ۶۸۳ مبلغ دینی همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد، گفت: از این تعداد هزار و ۴۰۰ نفر بومی و مابقی اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم و مشهد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در نشست با فعالان تبلیغی مرکز استان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با بيان اين‌که ماه رمضان ماه ميهماني خدا است و اين ميهماني با ميهماني‌هاي بشر متفاوت است، گفت: در ميهماني خداوند روح عبوديت و معنويت جاري بوده و در آن از بندگان با مغفرت الهي پذيرايي مي‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران به جنبه اجتماعي عبادات در ماه رمضان اشاره کرد و با بیان این که در ماه رمضان صله رحم، دستگيري از ضعفا و کمک به يتيمان ثواب مضاعفي دارد، افزود: انسان در اين ماه ياد مي‌گيرد که همه چيز را براي خودش نخواهد بلکه ديگران را در آنچه خدا به او داده است، سهيم کند.

وی به آيات قرآني درباره احکام روزه‌داري خاطرنشان کرد: نزديک شدن به تقواي الهي بزرگ‌ترين و بهترين اثر روزه در آيات ذکر شده و طبق احاديث و روايات ديني روزه گرفتن در فصل تابستان سبب دوري از وسوسه‌ها، تقرب به خداوند و رسيدن به صبر و شکيبايي مي‌شود.

حجت الاسلام شکریان، بروز آثار تربيتي، اجتماعي و بهداشتي را از ديگر مزاياي روزه‌داري در ماه مبارک رمضان برشمرد و تصريح کرد: کساني که با نيت ويژه و براي رضاي خداوند روزه مي‌گيرند از برکات و فايده‌هاي مادي و معنوي روزه‌داري بهره‌مند مي‌شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران، ماه مبارک رمضان را بهترين زمان براي فرصت‌سازي خواند و اظهار داشت: مبلغان و هيأت امناي مساجد بايد به گونه‌اي رفتار و مديريت داشته باشند، تا پس از ماه رمضان ياراني خوب را در مساجد و منطقه داشته باشيم.

وی با اشاره به فضائل ماه رمضان، اين ماه را ماه اسارت شيطان و اوج رحمت واسعه الهي عنوان و خاطرنشان کرد: دستمزد معنوي بندگان خدا در اين ماه پر از معنويت چندين برابر مي شود و در اين ماه بخشش خداوند متعال شامل همه مي شود، مگر افرادي که خود کاهل هستند و اين تقصير صاحب خانه نيست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود از اعزام هزار و 683 مبلغ دینی همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد، گفت: از این تعداد مبلغ اعزامی هزار و 400 نفر بومی و مابقی اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم و مشهد هستند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که ماه مبارک رمضان یک ظرفیت تبلیغی مناسبی برای بیان حقایق دین و ارزش های الهی است، گفت: با توجه به نفوذ کلام روحانیت در جامعه، می توان از این توان و ظرفیت بالا در جهت تحقق اهداف تبلیغی استفاده کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به وجود بیش از چهار مسجد در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و افزود: تلاش کردیم اقامه نماز جماعت و همچنین اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در مساجد محوری استان با حضور مبلغان دینی برگزار شد.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت تقویت ارتباط با نسل جوان همزمان با ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: تعامل و ارتباط چهره به چهره مبلغان با جوانان می تواند بستری را برای بیان مناسب تر مباحث اعتقادی برای جوانان فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha