سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مرکز اسلامی آمریکا، نظامیان اسرائیلی را تحریم می کند

حوزه/ یک مرکز اسلامی در شهر میشیگان که از بزرگترین و قدیمی ترین مساجد این منطقه محسوب می شود، اعلام کرد که از حضور نظامیان اسرائیلی در هیات های بازدیدکننده از این مرکز استقبال نخواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، مرکز اسلامی آمریکا که یکی از بزرگترین مساجد ایالات متحده بوده و در میشیگان مستقر می باشد، این مرکز اخیرا با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که بازدید نظامیان اسرائیلی از این مسجد را ممنوع خواهد کرد.

اعلامیه تحریم نظامیان اسرائیلی زمانی منتشر شد که هیاتی 67 نفره متشکل از یک افسر اسرائیلی، در روز 14 آوریل از این مسجد بازدید کردند. این بازدید شکایاتی را از سوی اعضای مسجد به همراه داشته است. در ادامه در بیانیه ای که در صفحه فیس بوک مسجد منتشر شده، بانیان مسجد اعلام کرده اند که از حضور یک افسر اسرائیلی در میان هیات بازدیدکنندگان که از سرتاسر جهان آمده بودند، آگاهی نداشته است.

گفتنی است این مسجد یکی از قدیمی ترین مساجد میشیگان و بزرگترین مراکز اسلامی ایالت می باشد و بیش از 1 هزار و 200 نمازگزار دارد که بیشتر آنان را مسلمانان لبنانی تبار آمریکایی تشکیل می دهند.

در اعلامیه منتشر شده آمده است: مرکز اسلامی از زمان تاسیسش، جبهه ای برای دفاع از جامعه عرب و مسلمان و دفاع از آرمان های آن ها در داخل و در خارج از کشور بوده است، و مبارزه با اشغال غیرقانونی هر سرزمین اسلامی و عرب یکی از این مبارزات محسوب می شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعضای مرکز خبر نداشتند که قرار است یکی از افسران اسرائیلی در هیات بازدیدکننده حضور داشته باشد. و مرکز هیچ قصدی در ادای احترام به یک افسر صهیونیست نداشته است.

اعضای مسجد اعلام کردند: هیات امنا و مدیری ما اقدامات ضروری برای جلوگیری از حضور پرسنل نظامی اسرائیل را در این مسجد در آینده اتخاذ خواهد کرد. به علاوه برنامه میان ادیانی ما نیز به شیوه  گذشته کار خود ادامه خواهد داد.

این مسجد در یک دهه گذشته شاهد حضور بازدیدکنندگان متعددی از سازمان های مختلف بوده که هدف آن آشناسازی مردم خارج از مسجد با اسلام بوده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha