سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
برای نخستین بار، زن محجبه در نیروی هوایی میشیگان استخدام شد

حوزه/ برای نخستین بار در میشیگان، یک زن محجبه لبنانی تبار با تلاش فراوان و پشت سر گذاشتن چالش های پیش رو، موفق به کسب شغل وکالت در نیروی هوایی ارتش آمریکا شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» برای نخستین بار یک زن مسلمان و محجبه لبنانی تبار در میشیگان در آمریکا، موفق به کسب شغل وکالت نیروی هوایی شده است.

میسا اوزا که در برنامه قضایی وکالتی نیروی هوایی شرکت کرده است، نخستین زن محجبه در مقام وکالت نیروی هوایی می باشد. اوزا در دوره های آموزشی نیروی هوایی با حجاب حضور پیدا کرده و ظاهر مذهبی خود را در تمام مراحل تحصیلی و کاری حفظ کرده است. وی که دختر یک پناهنده لبنانی می باشد گفت: تصمیم من برای دنبال کردن حرفه ای در نیروی هوایی آمریکا به خاطر فرصت خدمت به مردم بوده است.

حجاب یک ارزش نه یک ناتوانی

اوزا با بیان اینکه قصد و هدف اصلی اش شکستن سدهای پیش روی زنان محجبه در ایالات متحده بود گفت: در جوامع غربی زنان محجبه ترس از پذیرفته نشدن در مشاغل مختلف را دارند برای همین برای چنین فرصت های شغلی درخواست کار نمی دهند. نیروی هوایی باید بداند که حجاب من یک ارزش برای آن ها محسوب می شود نه یک ناتوانی.

این زن محجبه که از دانشکده حقوق تولیدو فارغ التحصیل شده از همان آغاز به خوبی می دانست که حجابش ممکن است در درخواست او برای کسب این شغل مشکل ساز شود، با این حال تصمیم گرفت این راه را ادامه دهد. وی در یک برنامه بسیار رقابتی نیروی هوایی شرکت کرد. نیروی هوایی آمریکا ابتدا به وی گفته بود که باید حجابش را در آورده و بدون روسری در تمرینات نظامی شرکت کند. در ادامه وکلای او و اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا با ارسال نامه ای از مقامات خواستار تغییر این آیین نامه شده بودند که نتیجه بخش بود.

اوزا در ادامه تمریناتش باید درماه جولای به آلاباما رفته و تا زمان فارغ التحصیلی در ماه دسامبر به مقام سروانی دست پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha