شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام حسن عرفان

حوزه/ استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: بی شک دست یابی به گوهر طهارت قلبی و ظاهری، دستاورد مهم مهمانی در ماه مبارک رمضان به عنوان ماه مهمانی خداست.

حجت الاسلام و المسلمین حسن عرفان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت و عظمت ماه مبارک رمضان از نگاه آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) ابراز داشت: رمضان ماهی است که پیامبر اکرم  (ص) درباره اش فرمود شما به مهمانی پروردگار و ضیافت الهی در این ماه دعوت شده اید و لذا لازم است که ما حق مهمانی را با خوب بندگی کردن در چنین فرصت بی نظیری به درستی به جای آوریم.

وی افزود: مهم ترین مساله در این میان، بی شک ضرورت حفظ و استمرار طهارت و پاکی است و این که چنانچه اگر طهارت به طور ناقص یا کامل وجود ندارد، بکوشیم زمینه رفع آلودگی را در خود به وجود آوریم.

حجت الاسلام و المسلمین  عرفان اضافه کرد: البته گاهی منظور از طهارت، طهارت ظاهری است اما خیلی از اوقات هم مقصود طهارت باطنی و قلبی است که این یکی بسیار مهم تر از طهارت ظاهری است.

این استاد حوزه بیان داشت: همه بزرگان و اساتید ما در مسیر تربیت انسانی و رسیدن به قله سیر و سلوک الی الله، به بحث طهارت باطنی و قلبی عنایت ویژه ای داشته اند ، به طوری که تحقق این مهم را راز سالک شدن می دانسته اند.

وی گفت: نکته حایز اهمیت دیگر هم این که یکی از اساسی ترین الزامات به جا آوردن حق مهمانی ماه خدا آن است که انسان روزه دار هر چه بیشتر و بهتر، عمل خود را برای رضای خداوند متعال ، خالص کند و تا این خلوص نیت و صفای باطن حاصل نشود، نمی توانیم حقیقت معنا و مفهوم ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان را به خوبی درک کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha