سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
جزء خوانی

حوزه/مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری محفل جزء خوانی قرآن کریم با حضور طلاب بجنوردی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت‌الاسلام امید رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، بیان کرد: محفل جزء خوانی قرآن کریم با حضور طلاب بجنوردی در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم با حضور طلاب سه مدرسه علمیه امام صادق(ع)، امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای و اقشار مختلف مردم در ساعت 17:30 دقیقه تا 18:30 دقیقه در محل صحن متبرک امامزاده سید عباس(ع) بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رحمانی گفت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم توسط طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) روز سه‌شنبه یکم خرداد و در روز چهارشنبه دوم خرداد توسط طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و روز پنجشنبه توسط طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی و تزکیه نفس است، اظهار داشت: این ماه بهترین فرصت برای پاک و مبرا شدن از گناهان بوده و در این ماه انسان‌های مؤمن و مسلمان باید به اعمال و رفتار خداپسندانه و خودسازی و تزکیه نفس بپردازند.

مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت و ارزش معنوی بسیار ساعات و روزهای این ماه مبارک افزود: نباید روزها و شب‌های این ماه به سادگی، بطالت و بی‌برنامه سپری شود در حالی که منابر خطبا و سخنرانان حضور در نمازهای جماعت، نشستن در مجالس قرآن‌خوانی و تلاوت کلام الهی می‌تواند انسان را از شکل و شمایل زمینی به آسمانی مبدل کند و روح و دل او را سبک کرده و در مسیر مجاهدت واقعی بشر گام بردارد.

وی در بیان ارزش برپایی محافل قرآنی تأکید کرد: همواره در روایات و احادیث متعدد از ائمه اطهار(ع) بر انس همیشگی مسلمانان با قرآن کریم و پیوند معنوی با آن توصیه اکید شده و این امر جز با حضور در محافل قرآنی و یا استمرار و مداومت بر جزء خوانی قرآن مجید میسر نخواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha