سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نمایشگاه

پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان همراه با برنامه های جنبی همچون همایش قرآن و خانواده، شب شعر آیینی به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع)، اجرای نمایش‌های قرآنی به صورت میدانی و خیابانی، اجرای طرح وقف قرآن کریم و مفاتیح‌الجنان و اجرای طرح اهدای قرآن نفیس به زوج‌های جوان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، علی یار محمدیان صبح امروز در  جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه از روزهای پنجم تا یازدهم خردادماه، مصادف با دهم تا شانزدهم ماه مبارک رمضان با حضور 150 مشارکت کننده و به مساحت 9هزار مترمربع در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: شرکت کنندگان نمایشگاه امسال در حوزه‌های نشر مکتوب(انتشارات قرآنی)، تولیدات و آثار فرهنگی، هنری و قرآنی، حجاب و عفاف، کودک و نوجوان، سازمان‌ها و نهادهای دولتی، موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی و نرم‌افزار و فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

یارمحمدیان عنوان کرد: حضور خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف فعال در حوزه قرآن و عترت‌ و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی علوم قرآنی نیز در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان  اذعان کرد: در کنار این نمایشگاه برنامه‌های جانبی بسیاری نیز برگزار خواهد شد که هر کدام به شکلی معنویت ماه مبارک رمضان را افزایش خواهند داد، یکی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه، همایش قرآن و خانواده با سخنرانی حجت‌الاسلام داستان‌پور است که روز دوشنبه هفتم خردادماه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد:  در همین روز همچنین کتابت قرآن کریم با حضور اساتید و هنرآموزان انجمن خوشنویسان برگزار خواهد شد که با استقبال بسیاری از سوی مردم و علاقمندان روبرو خواهد بود، در روز هشتم خردادماه یادواره شهدای قرآنی و تجلیل از خانواده ایشان برگزار می‌شود و در روز نهم خردادماه نیز شاهد برگزاری شب شعر آیینی به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور شعرای برجسته استانی و کشوری خواهیم بود.

یارمحمدیان خاطرنشان کرد: محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و گروه‌های تواشیح و همخوانی بین‌المللی همراه با تجلیل از فعالان قرآنی شاخص نیز عنوان برنامه‌ای است که روز پنجشنبه، دهم خردادماه در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت برگزار خواهد شد.

وی ابرا زکرد: در کنار این برنامه، ویژه‌برنامه‌هایی نیز پیش‌بینی شده که هر روز در نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان برگزار خواهد شد، از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای نمایش‌های قرآنی به صورت میدانی و خیابانی، اجرای طرح وقف قرآن کریم و مفاتیح‌الجنان و اجرای طرح اهدای قرآن نفیس به زوج‌های جوان اشاره کرد.

یارمحمدیان بیان داشت: نکته قابل توجه درباره این نمایشگاه این است که پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان نسبت به سال گذشته با استقبال بی‌نظیر مشارکت کنندگان روبرو بوده به نحوی که تعداد غرفه‌های نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha