سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
همایش نقش حکمت اسلامي در انقلاب اسلامي

حوزه/ همايش ملی «نقش حکمت اسلامي در انقلاب اسلامي» به منظور ترسيم رويکردهاي عملي و اجتماعي و نیز تبيين نقش محوری نظريّات فلسفي در شکل گيری بنيادي ترين رويدادهاي اجتماعي کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همايش ملی «نقش حکمت اسلامي در انقلاب اسلامي» در راستاي تبيين امتدادات اجتماعي حکمت اسلامي و در اجابت دعوت مقام معظم رهبری بر ورود نهادهاي حِکمي-فلسفي به ترسيم رويکردهاي عملي و اجتماعي و نیز تبيين نقش محوری نظريّات فلسفي در شکل گيری بنيادي ترين رويدادهاي اجتماعي، شکل گرفته است.

جامعه المصطفي العالميّه، و بطور خاص، مدرسه حکمت و دين پژوهي مجتمع آموزش عالي امام خميني(ره)، اين همايش را در بهمن سال 1397 برگزار خواهد کرد.

گفتنی است؛ برجسته سازي ماهیّت انقلابی حوزه علمیّه و دانشگاه اسلامي،  برجسته سازي هويّت اجتماعي موجود در علوم انسانی، به خصوص علوم حِکمی و  نشان دادن افق حِکمی عرفانی در انقلاب اسلامی از ويژگی هاي بارز و انحصاري اين همايش به شمار می رود.

اهداف اصلی همايش

1.  تبیین اقدامات کاربردی حکمت اسلامی در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی.

2.  تدقیق در ابعاد عقلانی و حکمی حکومت اسلامی.

3.  تبیین مورد پژوهانه در خصوص ابعاد حکمی اجتماعی بنیانگذار فقید انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خمینی ره.

4. آشنایی طلاب و فضلا و پژوهشگران با ابعاد حکمی انقلاب اسلامی.

5. برانگیختن طیف طلبه و دانشجو و سوق دادن پایان نامه ها و مقالات آنها به سوی موضوعات کاربردی در مباحث نظری

گفتنی است؛ موضوع مقالات دریافتی همایش ملی «نقش حکمت اسلامي در انقلاب اسلامي»، در محورهايی چون؛ «فلسفه اسلامي و انقلاب اسلامي»، «عرفان اسلامي و انقلاب اسلامي»، «کلام اسلامي و انقلاب اسلامي»، «فلسفه مضاف و انقلاب اسلامي» فراخوان شده است.

بر اساس گزارش دبیرخانه همایش ملی «نقش حکمت اسلامي در انقلاب اسلامي»، آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات تا تاریخ 31 مرداد ماه سال جاری  و آخرین بازه زمانی ارسال اصل مقالات تا تاریخ 30 آبان ماه 1397 خواهد بود.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی  hamayesh.miu.ac.ir/place/fa مراجعه و یا با شماره تلفن 37110256-025 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha