سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نعمت زاده

حوزه/ امام جمعه مرند از ضرورت گسترش انفاق و فرهنگ اطعام به نیازمندان در ماه مبارک رمضان خبر داد و بر پرهیز از اسراف و مصرف گرایی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با انتقاد از اینکه گاه سفره های افطار بهانه ‌ای برای فخرفروشی و تجمل‌ گرایی میان خانواده‌ ها تبدیل می شود، اظهار داشت: اطعام و احسان در ماه رمضان آثار اجتماعی مطلوب به دنبال دارد.

وی افزود: مردم روزه‌ دار و مؤمن سراسر کشور در این ایام مبارک بیش از هر زمان دیگری به فکر نیازمندان و فقرا باشند چرا که سفره‌ های احسان، جلوه خاصی به این ماه مبارک می بخشد.

عضو شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سنت حسنه افطاری دادن در ماه رمضان، یکی از آداب و رسوم پسندیده مردم ایران است که ریشه در باورهای دینی دارد، چنانکه در روایتی از معصوم(ع) آمده هر مؤمنی که مؤمنی را در ماه رمضان اطعام کند برای او اجر آزاد کردن 30 بنده می باشد و برای او نزد خدا یک حاجت مستجاب قرار داده می شود.

امام جمعه مرند با بیان اینکه بهتر است اطعام در ماه رمضان ویژه نیازمندان و فقرا باشد، گفت: توجه به سیره عملی معصومین(ع) در زندگی شخصی و عرصه اجتماعی نشان می ‌دهد که آن بزرگواران نیز نسبت به اطعام ایتام و نیازمندان در ماه مبارک رمضان توجه ویژه و سفارش داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت‌ زاده با تاکید بر دوری از اسراف و مصرف ‌گرایی در سفره های احسان ماه رمضان تصریح کرد: با توجه به گرانی ‌های اخیر و سختی معیشت برای خانواده های کم‌ درآمد، گسترش فرهنگ انفاق و اطعام در جامعه ضرورتی انکارناپذیر است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha