سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 450736
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد صادق ابطحی

حوزه/ انسان ها در این مسابقه بزرگ زندگی، دو گروه هستند، یک گروه فرصت سوزند و فرصت ها را به فردا می اندازند و اهمال کار بوده و گروه دوم کسانی که فرصت ساز هستند و به بهترین شکل از فرصت ها بهره می برند .

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد صادق ابطحی، عضو شورای ائمه جماعات اصفهان در  گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان، پیرامون فرصت های ماه رمضان، راهکار ها  و روش ها، اظهار کرد: اگر بخواهیم ماه رمضان را در یک جمله تعریف کنیم، باید این ماه را ماه فرصت های  نامید، فرصتهای ارزشمندی که خداوند به ما عطا کرده و شایسته  است از آنها به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: امام سجاد در دعای 44صحیفه سجادیه می فرماید، «خدایا به ما الهام کن معرفت فضیلت ماه رمضان و عظمت این ماه را» پس این ماه فرصت مسابقه است که خداوند در آیات قرآن به آن اشاره کرده، رمضان، زمان مسابقه بندگی در ماه رمضان و جایزه آن بهشت  است.

عضو جامعه روحانیت اصفهان عنوان کرد: انسان ها در این مسابقه بزرگ زندگی، دو گروه هستند، یک گروه فرصت سوزند و فرصت ها را به فردا می اندازند و اهمال کار بوده و گروه دوم کسانی که فرصت ساز هستند و به بهترین شکل از فرصت های بهره می برند.

عضو شورای ائمه جماعات اصفهان افزود: ماه رمضان از آن جمله فرصت های مهم و استثنایی دراین ماه است که باید از این فرصت ها استفاده کرد، از جمله فرصت ها دراین ماه، ماه آشتی با خدا و ماه بازگشت به سوی خداو ماه توبه و استغفار است،طبیعی است انسان در زندگی دچار یکسری عواملی می شود که از خداوند دور می شود.

این کارشناس حوزوی خاطرنشان کرد: تعبیر رمضان برابر با آنچه در روایات هست، این بوده که خداوند دراین ماه گناه بندگان را در این ماه می سوزد و می بخشد، پیامبر اکرم(ص) در خطبه شعبانیه می فرماید، بدانید درهای بهشت دراین ماه به روی شما باز شده، پس ماه رمضان ماه جبران گذشته ها هست.

عضو شورای ائمه جماعات اصفهان اذعان کرد: اینکه توجه مردم در ماه رمضان به معنویت بیشتر می شود و آمار جرم و جنایات در این ماه کم  می شود  متوجه به همین امر یاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی ابرازکرد: ماه رمضان، ماهی است که انسان  برای یکسال بندگی کردن، چه بسا علمایی برای یکسال بندگی تمرین می کند، لذا برای حفظ برکات و معنویت حاصله دراین  ماه رمضان، اموری چون انس با قرآن و نماز و اقامه نماز جماعت اول وقت، مهربانی، کمک رسانی و خدمت کردن را در طول سال تکرار کند تا فضیلت ها حفظ شود.

وی بیان کرد: رسول الله(ص) می فرماید، محروم کسی است که از رحمت خداوند در ماه رمضان محروم بماند، از دیگر فرصتهای این ماه شریف، فرصت تقویت اراده است، یکی از مشکلات جامعه  ما، ضعف در اراده و تصمیم گیری است، تند خویی، کم صبری و عجول بودن و آلوده بودن به یکسری مسائل چون اعتیاد از سر ضعف در اراده است.

عضو شورای ائمه جماعات اصفهان عنوان کرد: ماه رمضان ماهی است که انسان تمرین می کند نگاهش را کنترل کند، یک ماه نخوردن و نیاشامیدن، یک ماه غیبت و دروغ نگوید، بنابراین همه ماه رمضان تمرین اراده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha