سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام موسي كاظم(ع)

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: قضیه مساجد و نمازخانه‌های بین راهی و رسیدگی به وضعیت آنان باید برای همیشه حل شود و اگر مسئولان مربوطه مسئله را حل کنند، دیگر نیاز نیست جمعی برای حل موضوع جمع شوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز در شورای اقامه نماز خراسان جنوبی، اظهار داشت: مردم استان خراسان جنوبی اهل ایمان و معرفت هستند؛ لذا باید مساجد و نمازخانه‌های بین راهی این استان الگو و اسوه در سطح کشور باشند.

وی با بیان اینکه موضوع مساجد و نمازخانه‌های بین راهی باید نشان فرهنگ مذهبی و اعتقادی مردم خراسان جنوبی باشد، افزود: نمازخانه‌های بین راهی و رسیدگی به وضعیت آنان باید برای همیشه حل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: قضیه مساجد و نمازخانه‌های بین راهی و رسیدگی به وضعیت آنان باید برای همیشه حل شود و اگر مسئولان مربوطه مسئله را حل کنند، دیگر نیاز نیست جمعی برای حل موضوع جمع شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: بر همه روشن است که مسافر وقت محدودی در سفر دارد و باید آرامش روحی و جسمی داشته باشد و این باید برآورده شود و اگر نشود آرامش او به هم می‌خورد، بنابراین مسافر جزو ضعف هایی شمرده می‌شود که باید رعایت حالش انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه در بحث مساجد بین راهی و مساجد شهری تنها تامین زیرساخت های عمرانی و سخت افزاری نباید مدنظر باشد، تصریح کرد: باید برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد چاره اندیشی شود چرا که مساجد تنها پایگاهی است که مسلمین را محفوظ نگه می‌دارد.

مروج الشریعه افزود: باید ائمه جماعات مساجد تغذیه فکری شوند تا با تعامل بهتر با جوانان بتوانند بیشتر آنان را جذب کنند.

وی بیان داشت: باید ظرفیت شهرستان‌ها با همکاری فرمانداران برای رفع مشکلات نمازخانه‌های بین راهی و فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم برای اقامه نماز مسافران به کار گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha