جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درگیری در میدان ورزش

حوزه/ در نظام جمهوری اسلامی ایران که همه یک هدف مشخص دارند و حیف است که در صحنه‌های ورزشی بداخلاقی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، اظهار کرد: مردم استان خراسان جنوبی ایمان و عمل صالح دارند و نیروهای ورزشی این استان بر اساس فرهنگی که از اجداد خود دارند می‌توانند به‌عنوان یک اسوه و الگو برای دیگر استان‌های کشور باشند.

وی با بیان اینکه انسان امانت الهی است که هم جسمش را باید حفظ و به کمال برساند و هم روح خود را پرورش دهد، اظهار داشت: همه شگفتی‌ها در جان و روح انسان است، لذا باید از همه استعدادهای جسمی در راستای سلامتی بهره گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی ارزش انسانی را در مسائل جان و روح می‌دانند و به‌گونه‌ای در این جهت افراط می‌کنند که حتی ارزش‌های جسمانی را در مقابل جان ضد ارزش می‌دانند، گفت: این افراد معتقدند وقتی به ارزش‌های خود می‌رسند که با همه جنبه‌های جسمی انسان فاصله داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: ارزش هر چیزی بعد از شناخت آن معین می‌شود، لذا به همین دلیل روزبه‌روز علوم ریز می‌شود و موجب توسعه کارشناسی‌ها می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه در همه انواع شناخت‌ها؛ انسان‌شناسی نباید فراموش شود، افزود: هنگامی نرخ ارزش‌های انسانی مشخص می‌شود که اصل انسان‌شناسی را مدنظر قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه در اسلام که دین فطرت و خلقت است جسم و جان با صدها رمز و راز آفریده شده است، بیان کرد: نادیده گرفتن این همه رمز و راز از قوای انسانی درست نیست و در هیچ علمی جایی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان باید در همه جبهه‌های فردی، خانوادگی سیاسی، اقتصادی و ... تلاش کند و این مهم هنگامی ارزش پیدا می‌کند که هدف‌دار و خدایی باشد، افزود: در فقه اسلامی تن امانت الهی است و انسان حق خودآزاری ندارد چراکه تمام کارهای خیر در بدن سالم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گاهی در حوزه ورزش بداخلاقی‌هایی انجام می‌شود که نگران‌کننده است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران که همه یک هدف مشخص دارند و حیف است که  در صحنه‌های ورزشی بداخلاقی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان اینکه برخی تمام همت خود را در شناخت تن و جسم و نفسانیت انسانی می‌گذارند و همه ارزش‌های معنوی را نادیده می‌گیرند، عنوان کرد: متأسفانه امروز بخش عظیمی از دنیا در آتش این فکر انحرافی می‌سوزد.

خراسان جنوبی ظرفیت‌های لازم را برای پیشرفت دارد

مهران سرپرست، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: هرچه قدر تلاش و کوشش کنیم نمی‌توانیم جایگاه بزرگ شهدا را آن‌طور که در شان آن‌ها است به‌جا آوریم.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در حوزه توسعه فرهنگ عمومی بر مبنای ارزش‌های دینی نیز فعالیت دارد، افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان جدا از حوزه‌های ورزش، در حوزه‌های جوانان و فرهنگی مسئولیت‌هایی را دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش طی چند سال اخیر از نظر سخت‌افزاری محرومیت‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود، گفت: استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های لازم را برای پیشرفت دارد لذا باید تمام توان خود را در این راستا به‌کارگیریم.

وی با بیان اینکه امور جوانان به‌ویژه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از موضوعات اساسی جامعه است، عنوان کرد: امروز به دلیل کوتاهی در برخی از حوزه‌های جوانان، آمارهای نگران‌کننده‌ای ارائه می‌شود که امیدواریم با تلاش و کوشش در این حوزه بتوانیم این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha