جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون ستادهمکاریها

حوزه/معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: کمیته‌های همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در ۳۲ استان و ۷۰۰ شهرستان کشور فعالیت دارند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حسین درودی، در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اظهار کرد: کمیته‌های همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در ۳۲ استان و ۷۰۰ شهرستان کشور فعالیت دارند.

وی بر نحوه تعامل بین حوزه ها و آموزش و پرورش استان و استفاده از تمام ظرفیت های موجود برای تحقق این مهم تأکید کرد و ابراز داشت: بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه در پژوهش، برنامه ریزی درسی و توسعه زیر ساخت های تعلیم و تربیت اسلامی از مهم ترین برنامه های این ستاد به شمار می رود.

معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بر توسعه محور بودن فعالیت‌های این ستاد تأکید کرد و افزود: چهار عرصه، آموزش منابع انسانی، پژوهش، امور تربیتی و تولید منابع درسی، مهمترین رویکردهای ستاد همکاری است؛ که از فعالیّت های مهم برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین نیز تلقی می شود.

فعالیت 500روحانی مستقر در مدارس خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: بیش از 500 روحانی مستقر در مدارس استان علاوه بر اقامه نماز جماعت پاسخگوی مسائل شرعی و نیاز های معرفتی دانش آموزان نیز هستند.

عباس لامعی، توسعه فعالیت های تربیتی، تبلیغی و تعمیق باورهای دینی دانش آموزان را یکی از رویکردهای ستاد همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش در خراسان جنوبی دانست و تصریح کرد: مشارکت در تربیت و توانمند سازی منابع انسانی با استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه از دیگر اهداف ستاد همکاری ها در خراسان جنوبی به شمار می رود.

گفتنی است، حجت الاسلام درودی  با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بیرجند و رئیس کمیته  همکاری های  استان نیز این دیدارکرد و ضمن بررسی برنامه های سال گذشته در خصوص تبین برنامه های سال جاری این کمیته توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha