سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه/ شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله گفت: عربستان بسیار علاقمند است که حزب الله در دولت جدید لبنان وارد نشود، امّا روزهای آینده ثابت خواهد کرد که رژیم آل سعود ناتوان تر و ضعیف تر از آن است که مانع حزب الله شود که وزیران فعالی در دولت جدید داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله، طی سخنانی گفت: عربستان بسیار علاقمند است که حزب الله در دولت جدید لبنان وارد نشود، امّا روز های آینده ثابت خواهد کرد که رژیم آل سعود ناتوان تر و ضعیف تر از آن است که مانع حزب الله شود که وزیران فعالی در دولت جدید داشته باشد.

وی ادامه داد: حزب الله با تمام قدرت و فعالانه وارد دولت خواهد شد،‌ زیرا ما بر این باوریم که لبنان میدان مناسبی برای تحقق خواسته های عربستان نیست و این کشور زیر بار دستورات و خواسته های عربستان نخواهد رفت.

شیخ قاووق تصریح کرد: عربستان سعودی همچنان که در انتخابات پارلمان دخالت کرد، امروز نیز در مرحله ما بعد انتخابات و تشکیل دولت دخالت می کند، به گونه ای که این دخالت در امور لبنان بی سابقه است.

وی افزود: عربستان پیش تر در تعیین نامزدها، تنظیم لیست ها و خریدن آراء و سازماندهی احزاب لبنانی دخالت کرد و امروز برای تشکیل یک جناح و جبهه در پارلمان برای مقابله، محاصره و تضعیف مقاومت تلاش می کند.

عضو ارشد حزب الله تاکید کرد: سیاست عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل، یک خطر حقیقی برای لبنان و فلسطین است و ملت لبنان اولین کسانی هستند که بعد از ملت فلسطین از "قرارداد قرن" ضرر می بینند، به ویژه که این قرارداد از نظر جمعیتی، سیاسی و نظامی برای موجودیت لبنان خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه ما باید قدرت سیاسی و نظامی خود را برای مقابله با "قرارداد قرن" تقویت کنیم، تاکید کرد: مقاومت بعد از پیروزی در انتخابات پارلمانی، در سطح مردمی و سیاسی قدرتمند تر شده و توان مقابله با خطرات را دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha