شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بخشی پور

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: سهمیه سال جدید استان برای تربیت حافظان قرآن کریم ۱۴ هزار نفر است که ۲۵۰ مربی با اداره کل اوقاف و مابقی با نهادها و سازمان‌های دیگر فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اوقاف در ایام ماه رمضان اجرای نیات واقفین در قالب طرح "افطاری ساده" به عموم مردم، زائران و روزه‌داران است این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح ملی وقف قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در خراسان جنوبی آغاز شد که این طرح با هدف تأمین قرآن‌های مورد نیاز حسینیه ها، مساجد، بقاع متبرکه و آستان امامزادگان از سال گذشته در کل کشور آغاز شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در این طرح خیران و علاقه‌مندان ترویج فرهنگ قرآن می‌توانند با واریز 7 هزار تومان به ازای هر جلد کلام‌الله مجید، تعداد قرآن موردنیاز را خریداری و برای مکان موردنظر وقف و اهدا کنند.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه در مرحله اول هزار و 800 جلد کتاب قرآن کریم برای اجرای این طرح در استان خریداری شده و در صورت نیاز قرآن‌های بیشتری تأمین خواهد شد، اظهار داشت: طرح ملی وقف قرآن کریم تا پایان رمضان ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم در بیرجند، افزود: سال گذشته ۲۳ نفر در این مدرسه حافظ قرآن شده‌اند و از ابتدای شروع این طرح در کل استان، 20 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان جنوبی حافظ قرآن شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان داشت: سهمیه سال جدید استان برای تربیت حافظان قرآن کریم 14 هزار نفر است که ۲۵۰ مربی با اداره کل اوقاف و مابقی با سازمان‌های دیگر فعالیت دارند.

حجت الاسلام بخشی پور اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری نیز آموزش‌های حفظ قرآن برای ۱۸ محصل این مدرسه ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این طرح همزمان با کشور از سال 91 در استان آغاز شده است، گفت: در این مدت حدود ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت ‌شدند، که از این تعداد ۲۰ هزار نفر در خراسان جنوبی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha