جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 اعتکاف رمضانیه

حوزه/مدير مسجد مقام و مراسم مسجد مقدس جمكران از ثبت‌نام اعتكاف ۱۰ روزه پاياني ماه رمضان مسجد جمكران از ۳۱ ارديبهشت تا ۱۰ خرداد امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام یاسین حسین آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که اعتکاف یکی از آیین‌های عبادی اسلام است، اظهار کرد: خاستگاه اعتکاف مسجد است؛ بنابراین مسجد مقدس جمکران برگزاری اعتکاف ۱۰ روز پایانی ماه رمضان را در دستور کار دارد.

وی با بیان این که اعتکاف ماه رمضان سنت نبوی است که هر سال رسول اکرم(صلي الله عليه و آله) آن را انجام می‌دادند، گفت: مسجد مقدس جمکران برای نخستین بار اعتکاف ۱۰ روز پایانی ماه رمضان را برنامه‌ریزی کرده که از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ خرداد برگزار می‌شود.

مدیر مسجد مقام و مراسم مسجد مقدس جمکران عنوان کرد:‌ اعتکاف ۱۰ روز پایانی ماه رمضان مخصوص بانوان و آقایان بوده و ظرفیت در نظر گرفته شده برای اعتکاف امسال ۵۰۰ نفر است.

وی از ثبت‌نام متقاضیان شرکت در اعتکاف از ۳۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد امسال خبر داد و افزود: اعتکاف ۱۰ روز پایانی ماه رمضان به طور کامل رایگان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مسجد مقدس جمکران به نشانی www.jamkaran.ir می‌توانند ثبت‌‌نام کنند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری اعتکاف ۱۰ روزه پایانی ماه رمضان گفت: این اعتکاف تنها ویژه اهالی شهر قم نیست و هر کسی از هر مکانی از ایران و جهان علاقه‌مند به اعتکاف در مسجد منتسب به امام زمان(عجل الله تعالي فرجه) است، می‌تواند در این مراسم معنوی شرکت داشته باشد.

مدیر مسجد مقام و مراسم مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: معتکف شدن دهه پایانی ماه رمضان دارای بالاترین پاداش است، به همین منظور برنامه‌های فرهنگی متنوعی تدارک دیده شده که بیشتر دارای رویکرد توجه به خودسازی و تزکیه نفس است.

وی یادآور شد:‌ توجه ویژه به ادعیه کتاب صحیفه سجادیه یکی از فعالیت‌های محوری در این اعتکاف است و همچنین برنامه‌های ترتیل‌خوانی، محافل قرآنی، مناجات‌خوانی، سخنرانی، ‌مداحی،‌ حلقه‌های معرفت، بیان احکام و مشاوره‌های مختلف نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha