پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 450844
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
حجت الاسلام حسینی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز گفت: با همکاری اداره ارشاد و آموزش و پرورش، جشن «روزه اولی‌ها» در نیمه ماه مبارک رمضان، هم‌زمان با ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود که بیش از ۲۰۰ نفر دانش آموز پسر در این مراسم که در شهر الوند برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند

حجت الاسلام سید جلال حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به اهمیت این ماه ارزشمند پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان از برکات ویژه‌ای برخوردار بوده و متمایز از سایر ماه‌ها است.

وی افزود: همان طور که در روایات و قرآن نیز اشاره شده، ماه مبارک رمضان همچون قلب آدمی از جایگاه والایی برخوردار بوده و موقعیت و حساسیت بیشتری را دارا است.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: در بحث نزول کتب آسمانی نیز ماه رمضان از جایگاه والایی برخوردار بوده، چرا که قرآن کریم که مهم‌ترین کتاب آسمانی در عالم تکوین می‌باشد، در شب‌های قدر این ماه نازل شده است.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز گفت: یکی از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان مغفرت بوده و این به این معنا که گناه توبه‌کاران در این ماه بخشیده و دعاهایشان مستجاب می‌شود و برخلاف باور برخی از افراد که تصور می‌کنند بسیار دعا کرده‌اند و دعایشان مستجاب نشده، دعا کردن در این ماه مستجاب می‌شود.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان همه ما میزبان خداوندی هستیم که گستره میهمانی‌اش تمام عالم را فرا گرفته و می‌خواهد همه میهمانان خود را به درجه والای خلیفه‌اللهی بر روی زمین برساند.

حجت الاسلام حسینی به برگزاری جشن روزه اولی ها در این شهر گفت: با همکاری اداره ارشاد و آموزش و پرورش، جشن روزه اولی‌ها در نیمه ماه مبارک رمضان، هم‌زمان با ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود که بیش از ۲۰۰ نفر دانش آموز پسر در این مراسم که در شهر الوند برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

وی از اعزام ۱۷۰ نفر مبلغ در سطح شهرستان البرز است که از این تعداد ۱۴۰نفر روحانی و ۳۰ نفر مبلغه خانم به مساجد، تکایا، هیئات مذهبی و موسسات قرآنی برای برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی در ماه رمضان خبر داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha