شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماه رمضان

حوزه/ یک کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه درک برخی افراد از برکات رمضان، تنها تشنگی روزه است، گفت: ماه رمضان فرصت طهارت اعضا و جوارح انسان است.

حجت‌الاسلام مهدی بارانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان اظهار داشت: عده‌ای با وجود روزه بودن، تنها گرسنگی و تشنگی را نصیب می‌برند و از پیامبراکرم (ص) نقل‌شده است که چه بسیارند انسان‌های قیام‌کننده‌ای در طول شب که تنها بهره‌شان از شب‌زنده‌داری بیدار ماندن و چه بسیار روزه‌دارانی که بهره‌شان تشنگی است و چنین روزه‌ای ارزشمند نخواهد بود.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه خداوند برای روزه‌داری اجر بسیار بالایی قرار داده است، تصریح کرد: از امام رضا(ع) روایت‌ شده که بدان خداوند تو را رحمت کند و روزه حجابی است که خداوند بر زبان‌ها و گوش‌ها و چشم‌ها زده و بر سایر جوارح هم زده است که یعنی روزه تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست.

وی با بیان این که زمانی که انسان روزه می‌گیرد باید تمام اعضا و جوارح روزه باشند، افزود: در ماه مبارک رمضان فقط زبان نباید روزه بگیرد بلکه گوش، چشم، دست‌ و پا و همه اعضای بدن انسان باید همچون زبان روزه باشند.

حجت‌الاسلام بارانی با بیان این که در ماه مبارک رمضان روزه‌دار باید چشمان خود را از حرام‌ها ببندد، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان روزه‌دار باید زبان خود را از غیبت کردن‌ها ببندد و گوش خود را از شنیدن چیزهایی که حرام است ببندد، پس باید بدانیم روزه گرفتن فقط دلیل بر نخوردن نیست، بلکه باید خودش را از همه محرمات پاک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha