پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه فعالیت ائمه جماعت نباید تنها به اقامه نماز خلاصه شود، بر ضرورت توجه به تاثیرگذار رفتار و کردار روحانیون در جذب نسل جوان به دین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی، ظهر دوشنبه در جمع روحانیان فعال در دانشگاه‌ های استان، با تاکید بر اهمیت رفتار و کردار روحانیون در جذب دانشجویان به دین، ابراز داشت: دانشجویان با رفتار و کردار روحانیان جذب اسلام می شوند، روحانی باید پدر جامعه و تمامی نمازگزاران باشد، ائمه جماعت مساجد دانشگاه‌ های استان باید نسبت به همه با یک چشم نگاه کنند و همه جوانان را مورد لطف و عنایت قرار دهند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ نماز در مؤسسات آموزش عالی کشور، اظهار داشت: هیچ عبادتی در اسلام به اندازه نماز حائز اهمیت نیست، فعالیت ائمه جماعت نیز نباید تنها به اقامه نماز خلاصه شود، روحانیت در دانشگاه‌ها باید با دانشجویان ارتباط برقرار کرده، حرف دل آن ‌ها را بشنوند و لازم است در خوابگاه های دانشجویی حضور یابند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: احساس می کنم گاه اثر نیم ساعت هم‌ نشینی روحانیون و ائمه جماعات با دانشجویان بیش از چند ساعت سخنرانی در منبر است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به رسالت سنگین روحانیون مقابل نسل جوان، تصریح کرد: نسل اول، بخشی از عمر خود را صرف مبارزه با رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی کرد که می توان این نسل ها را فداکار و  وفادار به آرمان های انقلاب عنوان کرد.

وی ادامه داد: نسل دوم تربیت یافته انقلاب اسلامی است، کسانی که حرکت انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را اداره کردند و با کم ترین امکانات توانستند بر دشمنان پیروز شوند، نسل دوم حماسه های جاودانی از خود به یادگار گذاشته و در واقع نسل انقلاب و جنگ نامیده می شوند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نسل سوم، تجربه قبل از انقلاب و دوران جنگ را ندارند، اما تا حدودی با مفاهیم جنگ و دوران دفاع مقدس آشنا هستند، عنوان کرد: نسل چهارم در آینده تبدیل به نسلی تاثیرگذار و صاحب نقش خواهند شد و تربیت این نسل آینده‌ساز منوط به نقش آفرینی روحانیت و دیگر نخبگان اثرگذار جامعه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، مدافعان حرم را برخاسته از نسل سوم انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: نسل سومی ها از سیاست زدگی گریزان هستند و بدون وابستگی به جناح و افراد خاص، خود جوش در جهت تداوم انقلاب اسلامی قدم بر می دارند، این نسل با روحیه پویایی در مقابل انحرافات احتمالی و کج روی به سرعت از خود واکنش نشان می ‌دهند،

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha